امکان ارئه منابع پردازش شده در کتابخانه ملی تا پایان دولت

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: گام مهمی که در سال گذشته بر داشتیم پردازش خودکار بود که امیدواریم تا پایان دولت بتوانیم منابع را پردازش شده در اختیار علاقمندان قرار دهیم .

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری رونمایی از دو سامانه «حافظه ملی ایرانیان» و «سنا»  پیش از ظهر امروز دوشنبه سوم شهریور با حضور اشرف بروجردی ، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سمیه توحیدلو، معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی و مظفر پاسدار شیرازی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران  در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد .

 در این نشست « مظفر پاسدار شیرازی»، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: ما در سازمان تمام تلاشمان این است از فناوری های نوین استفاده کنیم و از دل فناوری های نوین و هوش مصنوعی کمک هایی را برای حوزه منابع به جستجو کنندگان ارایه دهیم .

وی افزود: گام مهمی که در سال گذشته بر داشتیم پردازش خودکار بود که امیدواریم تا پایان دولت بتوانیم منابع را پردازش شده در اختیار علاقمندان قرار دهیم .

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران  اظهار کرد: یکی از خروجی های استارت آپی ما سامانه ای بود که بتواند به کمک پژوهشگران بیاید و تصویر را به متن تبدیل کند ،این سامانه می تواند امکان جستجو را در متن برای پژوهشگران بوجود بیاورد.

وی تصریح کرد:  تمام تلاش ما این است که در این سامانه با تبدیل کردن تصویر روزنامه به متن امکان جستجو در متن را در منابع برای پژوهشگران و مراجعه کنندگان فراهم آوریم.

کد خبر 964282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha