پارک بانوان در نگور افتتاح می شود

فرماندار شهرستان تازه تاسیس دشتیاری گفت: پارک بانوان در سومین روز از هفته دولت با حضور مدیران اجرایی در نگور افتتاح و به بهره برداری می رسد.

«عادل عفتی» در این رابطه به خبرنگار شبستان بیان داشت: در اولین روز از هفته دولت، رسماً فرمانداری دشتیاری با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و مدیران دستگاه های اجرایی افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

فرماندار تازه تاسیس شهرستان دشتیاری ادامه داد: اولین سالی است که در بخش کشاورزی و ورزش به نام شهرستان دشتیاری افتتاح پروژه ها به ثبت رسیده است.

 

عفتی خاطرنشان نمود: احداث واحدهای مسکونی برای مددجویان با  کمک دولت و نهادهای حمایتی در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه پارک بانوان در شهر نگور امروز به بهره برداری می رسد، افزود: کمیته برنامه ریزی برای اولین بار در شهرستان دشتیاری شکل گرفته است و سر جمع اعتبارات تملک دارایی ۴۲ میلیارد تومان است.

 

گفتنی است، شهرستان دشتیاری در منتهی الیه جنوب شرقی ایران قرار گرفته است. از نظر موقعیت مختصات جغرافیایی در ۲۵ درجه و۴  دقیقه تا ۲۶ درجه و ۶ دقیقه شمالی و طول جغرافیایی ۶۰ درجه و ۵۵ دقیقه تا ۶۱ درجه و ۵۴ دقیقه شرقی واقع شده است.

 

این بخش با مدارراس السرطان تنها یک درجه و ۳۷ دقیقه فاصله دارد که قرار داشتن در چنین موقعیتی، شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی بویژه بالا بودن درجه حرارت و میزان کم نزولات آسمانی را بوجود آورده است

 

شهرستان دشتیاری از طرف شمال به شهرستان راسک، از غرب به بخش پلان و بخش مرکزی شهرستان چابهار، از شرق به کشور پاکستان و از جنوب به آب­های آزاد دریای عمان ختم می­ شود. به­ طوریکه ۸۵ کیلومتر خط ساحلی با دریای عمان و ۱۳۲ کیلومتر مرز خشکی با پاکستان دارد به  این ترتیب امکان دسترسی به آب­های آزاد از این طریق برای  بخش دشتیاری جایگاه ویژه­‌ایی را به وجود آورده است.

 

 مساحت منطقه دشتیاری حدود ۶ هزار کیلومتر مربع است. شهرستان دشتیاری طبق آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵ کشور دارای جمعیتی بالغ بر ۷۹ هزار و ۹۱۱ نفر در قالب  ۱۸ هزار و ۷۹ خانوار است.

 

شهرستان دشتیاری دارای یک شهر «نگور» و ۲ بخش مرکزی به مرکزیت شهر نگور و باهوکلات به مرکزیت دمپگ و چهار دهستان(دهستان نگور، سندمیرثوبان،درگس و باهوکلات) است.

کد خبر 964397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha