بهره برداری از بزرگترین واحد تولید تخم مرغ خاورمیانه در گنبدکاووس/ تلاش برای پایداری تولید ۱۱ میلیون تن شیر در کشور

خاوازی گفت: زنجیره تولید تخم مرغ شرکت کاسپین طلایی چیکا یکی از بزرگترین واحدهای تولید تخم مرغ در خاور میانه به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «کاظم خاوازی» ظهر امروز(سه شنبه 4 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه ای که امروز به بهره برداری رسید یکی از بزرگترین واحد تولید تخم مرغ خاورمیانه است که ظرفیت تولید  سه میلیون قطعه تخم مرغ را دارد و این مهم افتخار بزرگی برای استان گلستان و کشور است.

 

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:  یکی از برنامه های جهادکشاورزی تکمیل حلقه های متعدد تولید است و با راه اندازی بیش از یک هزار و 600 واحد فراوری در طول هفت سال گذشته تلاش شد که نزدیک به دو میلیون تن از مواد خام فرآوری شود.

 

خاوازی بیان کرد: تولیدات بخش کشاورزی در کشور  از 97 میلیون تن در سال ۹۲  به 130 میلیون تن تا پایان  سال 99 افزایش پیدا کرده است و انتظار داریم  تا پایان دولت میزان تولیدات بخش کشاورزی به 132 میلیون تن برسد.

 

وی افزود:  هر چه محصولات کشاورزی افزوده شود ضایعات کمتر می شود و از سویی دیگر سود محصولات کشاورزی افزایش پیدا می کند.

 

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: یکی از تولیدات خوبی که در بخش کشاورزی داریم  تولید شیر است که در هفت سال گذشته تولیدات ما از 8.2 میلیون تن به 11 میلیون تن در کشور افزایش یافته است.

 

خاوازی متذکر شد: تقریبا از این تولیدات شیر 450 هزار تن محصولات لبنی فرآوری می شود و نزدیک به 900 هزار تن از این شیر در این چرخه قرار می گیرد.

 

گفتنی است با حضور وزیر جهاد کشاورزی بزرگترین واحد تولید تخم مرغ کشور با ظرفیت ۷۵ میلیون تن و اشتغالزایی ۴۲۲ نفر امروز در گنبدکاووس به بهره برداری رسید.

 

 

 

 

 

کد خبر 964553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha