۳ پروژه علم و فناوری در ایلام افتتاح شد

با حضور ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و مسئولان اجرایی و فرهنگی استان ایلام ۳ پروژه علم و فناوری در این استان همزمان با گرامیداشت هفته دولت افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، ظهر امروز سه شنبه(۴ شهریور) با حضور ستاری معاون علم و فناوری رئیس جمهوری مسئولان ارشد استان ایلام، ۳ پروژه علم و فناوری در ایلام افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

 

اولین پروژه مجتمع گلخانه‌های تحقیقاتی دانشگاه ایلام بود که با حضور «سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد، این مجتمع با داشتن چهار گلخانه فضایی مناسب برای فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه فراهم کرده است.

 

 گلخانه تحقیقاتی دانشگاه ایلام، در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۸۰۰ متر مربع با اعتبار ۵ میلیارد تومان راه اندازی شده است، در این مکان بخش آموزشی، پژوهشی، اداری، تولید گل و نشا نهال، تولید محصولات گلخانه‌ای مستقر است.

 

افتتاح مجتمع نوآوری و فناوری دانشگاه ایلام

مجتمع نوآوری و فناوری دانشگاه ایلام با ۲ هزار و ۸۰۰ متر فضای کار و اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به بهره برداری رسید.

 

همچنین مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و دام دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و رییس بنیاد نخبگان کشور و قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام افتتاح شد. 

 

این مرکز با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان احداث و ۲۵۰ میلیون تومان از این میزان اعتبار برای تامین تجهیزات پزشکی و ۲۰۰ میلیون تومان هم برای تجهیزات اداری این مرکز هزینه شده است.

 

کلنگ زنی کارخانه تولید محصولات فناورانه

همچنین کلنگ احداث کارخانه تولید محصولات فناورانه و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان ایلام با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به زمین زده شد.

 

 برای احداث این کارخانه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

کد خبر 964573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha