مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی از خبرگزاری شبستان بازدید کرد

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی با حضور در دفتر خبرگزاری شبستان در بیرجند از نزدیک با خبرنگاران این مجموعه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن اکبری» صبح امروز (4 شهریور) با حضور در دفتر خبرگزاری  شبستان در بیرجند از نزدیک با خبرنگاران این مجموعه دیدار و گفتگو کرد.

 

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه خبرنگاران  مجموعه خبرگزاری شبستان خبرنگاران با اخلاق و بدون حاشیه ای هستند، گفت: خبرگزاری شبستان خبرها را صادقانه و بدون حاشیه های به ظاهر جاذب که موجب بی انصافی هایی می شود منتشر می کند که جای امیدواری است.

 

اکبری در خصوص وضعیت محیط زیست خراسان جنوبی جزئیاتی را مطرح و گفت: مهمترین کمکی که هر رسانه به ویژه خبرگزاری  شبستان می تواند به حفظ محیط زیست داشته باشد، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است.

 

اکبری گفت: شرایط استان خراسان جنوبی بیابانی و طبیعتی شکننده است که اگر مراقبت نشود در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، که هرچه قدر برای بقا روستاها و ماندگاری روستاها کمک کنیم این تلاش بی نتیجه خواهد بود بنابراین مسائل و مشکلات محیط نیست ناگهانی اتفاق نمی افتد، بلکه به تدریج بحران های هایی را ایجاد می کند که جبران آن یا غیر ممکن و یا هزینه بر و زمان بر است.

 

وی به خشک شدن دریاچه ارومیه و تالاب ها در کشور اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در یک ماه 20 روز ناسالم در استان داشته ایم، که اگر نتوانیم مهار کنیم مقوله مهاجرت با همه زیرساخت ها، اتفاق خواهد افتاد؛ متاسفانه استان خراسان جنوبی استعداد شکل گیری بحران در محیط زیست را دارد.

 

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی  با بیان اینکه فرسایش خاک در استان به شکل طبیعی زیاد است، گفت: بیش از پنج میلیون هکتار از عرصه های استان خراسان جنوبی تحت تاثیر فرسایش بادی است که هر فعالیتی که منجر به تخریب محیط زیست می شود، در آینده زمینه ای برای بحران خواهد شد.

 

اکبری به مدیریت پسماند در استان اشاره کرد و افزود: مدیریت پسماند توسط شهرداری ها و به ویژه در روستاها و خارج از شهرها به درستی مدیریت نمی شود.

 

 

کد خبر 964602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha