برپایی مراسم عزاداری در مسجد روستای نجفیه کانون شهید عیدی آئینه وند تویسرکان

سوری گفت: برپایی مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در مسجد روستای نجفیه شهرستان تویسرکان برگزار می شود.

«عباس سوری»  در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: امسال با توجه به وضعیت شیوع کرونا مراسم عزاداری در شرایط خاص و با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی بین سوگواران در حیاط مسجد کانون شهید عیدی آئینه وند  برگزار می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید عیدی آئینه وند روستای نجفیه شهرستان تویسرکان افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر فعالیت هیات‌های مذهبی در فضای مجازی انجام می‌شود که در این زمینه سخنرانی‌ها و برنامه‌های عزاداری و مداحی در قالب کلیپ با هدف معرفت‌افزایی، توسط روحانیان در کانال‌های مجازی پخش می شود.

 

وی بیان کرد: با عنایت به شرایط موجود مقابله با شیوع کرونا باید رفتار منطقی و عقلایی مدنظر باشد تا هم شور حسینی در برنامه‌ها حفظ شود و از طرفی سلامت مردم به خطر نیفتد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید عیدی آئینه وند روستای نجفیه شهرستان تویسرکان افزود: خوشبختانه اهالی مسجد همیشه در بحث مبارزه با کرونا و خدمت رسانی به نیازمندان پیش قدم بوده اند و برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی مراسم عزاداری را در فضاهای بزرگ، برپا می کنند، تا تاثیرگذاری خود را داشته باشد.

 

گفتنی است، شیوع ویروس کرونا در ایران، آیین‌های عزاداری محرم را نیز همچون دیگر مراسم‌ها و برنامه‌های ملی و مذهبی تحت تاثیر قرار داد اما آحاد مردم تلاش کردند با تغییر در شکل ظاهری این عزاداری‌ها و با رعایت دستورات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ پرچم آزادی‌خواهی پیام شهدای عاشورا را زنده نگه‌دارند.

 

 

کد خبر 964891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha