اختصاص ۱۳۳  میلیارد تومان تسهیلات برای جهش تولید در روستاهای استان کرمان

مدیر کل صندوق کارآفرینی امید استان کرمان گفت: امسال با توجه به بحث جهش تولید، ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق بخشی روستاها اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان یوسف پورواجد چهارشنبه ( 5 شهریور ) در حاشیه سفر خود  به رفسنجان برای افتتاح دو طرح تولیدی مورد حمایت این صندوق به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: سال گذشته 120 میلیارد تومان تسهیلات روستایی طی 4 مرحله در روستاهای استان پرداخت کردیم.

 

مدیر کل صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با اشاره به اینکه امسال در هفته  دولت 14 طرح با اعتبار 10 میلیارد تومان و اشتغالزایی 78 نفر در روستاهای رفسنجان، فهرج، کرمان، ریگان و بافت افتتاح کردیم؛ افزود: امسال همچنین مرحله پنجم اعطای تسهیلات این صندوق در قالب 68 میلیارد تومان برای طرح های روستایی خواهد بود و علاوه بر آن 20 میلیارد تومان هم بودجه نهادهای حمایتی برای اجرای این طرح ها در اختیار آن ها قرار می دهیم.

 

وی تصریح کرد: در بحث جهش تولید هم وام هایی برای صندوق های خُرد روستایی برای زنان  سرپرست خانوار، روستاهای بدون بیکار و روستاهای دارای محصول در نظر گرفتیم که تا کنون 26 روستا در سطح استان با همکاری فرمانداران مشخص شده و 45 میلیارد تومان علاوه بر بودجه ذکر شده داریم تا روستاها را فعال کنیم؛ در این راستا واگذاری تسهیلات در روستاهای نعمیم آباد زرند، خبر بافت و چند روستا در قلعه گنج و منوجان را شروع کردیم و بقیه روستاها را هم امسال شروع می کنیم  و سال بعد به بهره برداری خواهند رسید.

 

پور واجد در مورد ارائه تسهیلات در قالب صندوق های خُرد محلی هم توضیح داد: صندوق های خُرد محلی چند مورد داریم که بخشی از آن با اداره ترویج جهاد کشاورزی، بخشی با بهزیستی و بخشی هم با بسیج سازندگی تفاهم نامه منعقد می کنیم که در این موضوع 28 صندوق خُرد محلی در کل استان تسهیلات ارائه دادیم و تا سقف 100 صندوق خُرد محلی را پوشش خواهیم داد.

 

وی با بیان اینکه به زنان سرپرست تحت پوشش بهزیستی تسهیلات تا سقف 50 میلیون تومان برای کارآفرینی اعطا می کنیم؛ گفت: در بسیج سازندگی به جز زنان سرپرست خانوار هم تسهیلات ارائه می کنیم و تفاهم نامه ای که با بسیج سازندگی داریم تا 250 میلیون تومان وام کارآفرینی اعطا می شود.

 

پورواجد یادآور شد: در مجموع امسال ۶۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های روستایی، ۲۰ میلیارد تومان هم به نهادهای حمایتی در روستاها و ۴۵ میلیارد تومان هم برای تقویت صندوق های خُرد محلی در سراسر استان کرمان جهت رونق بخشی روستاها در نظر گرفته شده که در حال پرداخت است.

 

کد خبر 965038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha