جبهه رسانه‌های مطالبه‌گر در خراسان جنوبی تشکیل شود

سردار قاسمی با تاکید ویژه بر اینکه ستاد امر به معروف خراسان جنوبی در راستای مطالبه گری بیشتر رسانه ها، از آنها حمایت خواهد کرد، گفت: برای ترویج فرهنگ مطالبه گری در جامعه باید یک جبهه رسانه ای قوی تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «علی قاسمی» شب گذشته (۵ شهریور) در جلسه دیدار مدیران رسانه های گروهی خراسان جنوبی با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه پیامبران الهی با نیک اندیشی کار جامعه اسلامی را پیش می بردند، اظهار داشت: کار ستاد امر به معروف تذکر لسانی و حمایت از آمران به معروف است.

 

وی با بیان اینکه امسال دو معاونت «مطالبه گری» و «آموزش و فرهنگ و رسانه» در ذیل ستاد امر به معروف اضافه شده است، گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر نیازمند فرهنگ سازی است، لذا تصمیم بر این شد با مدیران عرصه رسانه جلسه ای برگزار کنیم.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه فرهنگ سازی و معرفی فرهنگ ناب اسلامی ایران مهم است، گفت: اسلام برای همه کارهای ما برنامه دارد، لذا باید فرهنگ ناب اسلامی را به مردم معرفی کنیم.

 

قاسمی با تاکید بر جبهه رسانه ای مطالبه گری و امر به معروف در استان، گفت: مطالبه گری با تخریب تفاوت دارد، تخریب و زیر سوال بردن بدون سند و مدرک و بدون تحقیق؛ خودش منکر است و موجب دلسردی مسئولان می شود، اما چنانچه مطالبه گری هدفمند و با برنامه دنبال شود، رشد جامعه را در پی خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی مطالبه گر هستند، اما بی منطق عمل نمی کنند، ادامه داد: مسئولان از مطالبه گری مردم نترسند و حرف آنها را که از طریق رسانه ها بیان می شود گوش کنند و برای رفع مشکلات تلاش کنند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی رسانه ها را زبان گویای مردم دانست و اضافه کرد: مسئولی که بخواهد از مطالبه رسانه ها در موضوعی که مطالبه مردم است، ناراحت شود و در پی تخریب رسانه یا خبرنگار باشد، کرسی مدیریت جایگاه او نیست و حق او نیست که در جمهوری اسلامی ایران مدیر باشد.

 

قاسمی با تاکید مجدد بر اینکه ستاد امر به معروف استان در راستای مطالبه گری بیشتر رسانه ها، از آنها حمایت خواهد کرد، گفت: برای ترویج فرهنگ مطالبه گری در جامعه باید یک جبهه رسانه ای قوی تشکیل شود.

 

وی تشکیل گروه جهادی متشکل از مدیران رسانه ها را اقدامی پسندیده و قابل تقدیر دانست و افزود: این گروه جهادی در راستای حل مشکلات مردم به دلیل تخصصی بودن در زمینه رسانه ای می تواند بسیار موثر باشد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی به برخی مشکلات موجود در استان و کشور که نتیجه تصمیمات بدون کارشناسی و سلیقه ای است، اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات اصلی استان این روزها، کمبود کپسول گاز و دردسر برای مردم است، خیلی از روستائیان به دلیل نداشتن هزینه گازکشی منزل خود، این کار را نکردند، الان نه به آنها نفت می دهند و نه کپسول گاز، این تصمیم ها مردم را دلسرد می کند.

 

قاسمی افت شدید قیمت زرشک و زعفران و ضرر بزرگ کشاورزان استان را یکی دیگر از معضلات این روزهای استان دانست و یادآور شد: چطور در استان‌های شمالی چای کشور را خرید تضمینی می کنند، اما در خراسان جنوبی برای زرشک و زعفران است وجود ندارد؟

 

وی با بیان اینکه رسانه های خراسان جنوبی در زمینه مطالبه گری با وجود اینکه خوب کار کردند، اما هنوز قدرت رسانه ای خود را نشان ندادند، خاطرنشان کرد: رسانه های خراسان جنوبی در زمینه مطالبه گری حد متوسط را دارند، نه خیلی کند رفته اند و نه خیلی تند کار کردند.

 

 

 

 

کد خبر 965039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha