مولدسازی و فروش اموال مازاد دولتی در دستور کار وزارت اقتصاد است

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان به موضوع «مولدسازی و فروش اموال مازاد دولتی در راستای ایجاد تأمین منابع پایدار» اشاره کرد و گفت: املاک شناسایی شده از ۱۸ دستگاه اجرایی استان ۱۸۷ ملک مازاد با ۸۶ ملک سنددار و ۱۰۱ ملک فاقد سند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حمید شیخ اسدی، چهارشنبه(۵ شهریور)در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه حوزه کار وزارت اقتصاد بسیار گسترده و در استان ها شامل هفت حوزه مالیات، بانک ها، بیمه، گمرکات، بورس، اوراق بهادار و اموال تملیکی است؛ بخشی از اقدامات را تشریح کرد.

 

 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان یکی از حوزه های مأموریتی این اداره کل را نظارت بر هزینه های دستگاه ها توسط ذیحساب ها دانست تا انحرافی در هزینه کردها بوجود نیاید و گفت: همه اموال دستگاه های اجرایی در حوزه نظارت مالی توسط اداره اموال دولتی است که مقررات خود را دارد.

 

 

وی به موضوع «مولدسازی و فروش اموال مازاد دولتی در راستای ایجاد تأمین منابع پایدار» اشاره و تصریح کرد: در این راستا سهم استان کرمان دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تعیین شده که املاک شناسایی شده از  ۱۸ دستگاه اجرایی استان  ۱۸۷ ملک مازاد با ۸۶ ملک سنددار و ۱۰۱ ملک فاقد سند است.

 

 

شیخ اسدی ارزش ۱۸۷ ملک مذکور را ۱۸۳ میلیارد تومان اعلام کرد که تا امروز فقط یک ملک به ارزش ۶۲ میلیون تومان فروخته شده و از این ۱۸۷ ملک طی هماهنگی با ۱۸ دستگاه اجرایی، مجوز فروش ۱۶ ملک دریافت شده تا طی تشریفات قانونی به فروش رفته و پول حاصل از آن به خزانه واریز و سپس به تناسب سهم استان برگردد.

 

 

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش ها و پیگیری های استاندار بتوانیم از این ظرفیت قانونی برای پرداخت هزینه ها و کسری اعتبارات جاری دستگاه ها و...استفاده کنیم زیرا از این محل می توان منابعی برای کسری های استان و هم تأمین منابع طرح های نیمه تمام سال های گذشته استفاده کرد.

 

 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان حذف مراجعه فیزیکی به این اداره کل و فراهم آوردن ارائه خدمات بر بستر شبکه اطلاعات را از موفقیت های این اداره کل عنوان کرد و تقلیل مدت زمان صدور مجوزهای سرمایه گذاری خارجی از یکسال و نیم به ۵۳ روز را گام مهمی تلقی کرد و افزود: ثبت شرکت های محدود و سهامی خاص هم که در تعدادی از استان ها حداکثر طی ۴ روز انجام می شود شود در استان کرمان به زودی عملیاتی خواهد شد.

 

 

وی ادامه داد: از سال ۹۲ تا ۵ ماهه سال ۹۹ برای ۳۹ طرح سرمایه گذاری خارجی در بخش های صنعت و نیرو مجوز دریافت کردیم که حجم آن یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار است که ۲۵ طرح مربوط به نیروگاه های خورشیدی است اما متأسفانه فقط دو نیروگاه در ماهان و رفسنجان با سرمایه گذاری آلمان ها انجام شد.

 

 

شیخ اسدی حجم سرمایه گذاری خارجی ثبت شده در استان را ۲۸۳ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: استان کرمان در ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی است و برای همین تهیه اطلس سرمایه گذاری استان با جانمایی ۱۷ نقطه برای نیروگاه دنبال و نیز ۱۵ نقطه برای هتل های ۴ و ۵ ستاره جانمایی شد.

 

 

وی ادامه داد: در سال ۹۸ درآمدهای مالیاتی استان ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با رشد ۴۹ درصدی نسبت به سال ۹۷ و در ۴ ماهه امسال وصول درآمدهای مالیاتی بیش از دو هزار میلیارد تومان با رشد ۷۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

 

 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان گفت: سهم درآمدهای مالیاتی استان کرمان برای سال جاری دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۴۵ درصد سهم سالیانه را وصول کردیم و در خصوص عملکرد شبکه بانکی استان ، میزان سپرده بانک های دولتی در پایان سال گذشته ۴۳۶ هزار میلیارد ریال بوده که ۴۰ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته و مانده سپرده ها در پایان تیرماه امسال ۱۵ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال و مانده تسهیلات اعطائی در پایان ۹۸ مبلغ ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بود که ۲۶ درصد رشد نسبت به سال قبل داشته است.

 

 

وی صادرات گمرکات استان در سال گذشته را ۴۲۵ هزار تن با ارزش ۸۸۸ میلیون دلار دانست که نسبت به سال ۹۷ از نظر وزنی ۳۴ درصد و ارزش دلاری ۸۵ درصد افزایش داشته و صادرات امسال ۸۹ هزار تن به ارزش ۱۸۹ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۶ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۱ درصد رشد دارد.

 

 

شیخ اسدی با افزودن اینکه واردات استان کرمان در چهار ماهه سال جاری ۱۱ هزار تن به ارزش ۷۳ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۴درصد از نظر وزنی و ۸۱ درصد از نظر ارزشی کاهش دارد؛ درباره میزان حق بیمه تولیدی چهار شرکت بیمه ایران، دانا، آسیا و البرز در سال گذشته گفت: این مبلغ در استان کرمان ۸ هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال و میزان خسارت پرداختی این شرکت ها ۶ هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال بوده است.

 

وی به عملکرد بورس هم اشاره کرد و با بیان اینکه مردم ما احساساتی وارد بورس شده و احساساتی هم از آن خارج می شوند؛ تأکید کرد: مردم با آگاهی وارد بورس شوند تا مشکلاتی برای آنان ایجاد نشود لذا باید مشاور داشته باشند.

 

 

مدیرکل اموراقتصاد و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه تشدید تحریم ها، نبود ملزومات مورد نیاز سرمایه گذار خارجی در داخل، تورم داخلی، افزایش قیمت ارز و... عواملی است که باعث می شود تا سرمایه گذاری به نفع طرف خارجی نباشد و...اظهار داشت: این دست عوامل انگیزه را از سرمایه گذار خارجی می گیرد.

 

 

وی در پایان اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان را حائز رتبه نخست کشوری در سال گذشته دانست و به عضویت این روابط عمومی در ستادنمازجمعه، امربه معروف و نهی از منکر و... اشاره و بیان کرد: اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان رتبه نخست شورای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر استان را کسب کرد.

 

کد خبر 965068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha