احلی من العسل قاسم بن الحسن نشان می دهد در یاری امام نباید دچار تردید شد

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) گفت: این جمله قاسم بن الحسن(ع) «مرگ نزد من شیرین‌تر از عسل است» نماد، شعار و آرمان کربلا است؛ این جمله به همه می‌گویند که در یاری امام حسین(ع) نباید دچار تردید شد.

 به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدصادق کفیل» امروز در مراسم هشتمین دوره سوگواره احلی من العسل که به همت آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری و بدون حضور جمعیت در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، گفت: این سخن قاسم بن الحسن(ع) که « برای من مرگ از عسل شیرین‌تر است» نشان می‌دهد که ایشان عارف باالله بودند.

وی افزود: برخی فلاسفه می‌گویند باید در شرح این جمله کتاب‌ها نوشت؛ این فرمایش قاسم‌بن الحسن(ٔع) برای نوجوان امروز ما افق تعریف می‌کند که شهادت شیرین‌تر از زندگی چهار روزه دنیا است.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه  امروز پیوند با قاسم‌بن الحسن(ع) یعنی هدف و آرامان زندگی را مطرح کردن است، اظهار کرد: حضرت قاسم‌بن‌الحسن در پرسش امام حسین(ع) درباره مرگ بدون تردید پاسخ جمله ایشان را می‌دهند.

حجت‌‌الاسلام کفیل ادامه داد: این جمله قاسم بن الحسن(ع) نماد، شعار و آرمان کربلا است؛ حضرت در این جمله به همه می‌گویند که در یاری امام حسین(ع) نباید دچار تردید شد.

وی بیان کرد: این سخن قاسم‌بن‌الحسن در واقع می‌تواند برای اعضای کاروان قوت قلب ایجاد کند که در یاری امام حسین(ٔع) کسی دچار تردید نشود، نشان می‌دهد که اگر دنیا برای شما همچون عسل شیرین و جذاب است شهادت از آن زیباتر، شیرین‌تر و جذاب‌تر است.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) ابراز کرد: حدیث و روایت در فضل شهادت بسیار است اما این سخن قاسم بن الحسن شهادت در رکاب امام را بسیار زیبا تبین کرده است.

وی گفت: قاسم بن الحسن(ع) ادامه داد: قاسم‌بن‌الحسن به همه نوجوانان و جوانان آموخت که دنیا و آخرت، امام و پیامبران را بشناسند که به سعادت برسند.

حجت‌‌الاسلام کفیل در پایان خاطرنشان کرد:‌ انسان با شناخت اهل‌بیت(ع) می‌تواند در همین دنیا به سعادت برسد، اگر می‌خواهید فرزندان شما صالح شوند آنها را احترام کنید، به فرزنداان خود شخصیت بدهیم ثمره آن وجودهایی همچون قاسم بن الحسین خواهد بود.

 

کد خبر 965099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha