فریاد «لبیک یا حسین» در  عاشورای حسینی  در بحرین طنین انداز می شود

علمای بحرین از مردم این کشور خواستند تا شب و روز دهم محرم به پشت بام های منازلشان بروند و فریاد «لبیک یا حسین» سر دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، علمای بحرین در بیانیه ای از مردم این کشور خواستند تا مجالس حسینی خانوادگی را در بالای پشت بام های منازلشان برپا کنند.

 

علمای بحرین در این بیانیه دوباره بر مضامین و اهداف شعار قرآنی امسال«و بشّر الصابرین» تاکید کردند و از مردم خواستند تا با رعایت تدابیر پیشگیرانه و بهداشتی به برپایی مراسم های عزاداری امام حسین(علیه السلام) اقدام کنند.

 

در این بیانیه آمده است: این غیرت نسبت به دین و مقدسات اسلامی و امام حسین(علیه السلام) و پایبندی به حق است، به همین دلیل آن را با رعایت تدابیر بهداشتی برپا می کنیم.  زیرا علما این حق دینی را بیش از هرچیزی برای روح ضروری می دانند. همانگونه که شیخ «عیسی قاسم» مرجعیت عالیقدر بحرین تاکید کرد که ایمان قوی و ریشه دار یکی از منابع قدرت مردمی است.

 

علمای بحرین در این بیانیه از همه مومنان در مناطق مختلف این کشور خواستند تا در شب و روز دهم ماه محرم الحرام ( یعنی عاشورای حسینی) به پشت بام های منازلشان بروند و با استفاده از بلندگو فریاد«لبیک یا حسین» سردهند.

 

علمای بحرین تاکید کردند: ما با صبر بر مشکلات و با فداکاری و جانفشانی به عاشورای حسینی نزدیک می شویم. ما با اعتماد به توانایی ملت بحرین عشق و وفاداری به دین اسلام و شعایر آن را در سخت ترین شرایط نشان می دهیم.

 

کد خبر 965108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha