تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس اندیشیده شده است

نخعی با بیان اینکه مطابق نظر ستاد مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی مدارس تصمیم گیری می شود، گفت: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس استان اندیشیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « علیرضا نخعی» امروز(5 شهریور) در  مانور بازگشایی مدارس استان که در دبیرستان نمونه پروین خرم آباد برگزار شد،، گفت:  مطابق با پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس استان اندیشیده شده است.

 

 مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه بازگشایی مدارس با توجه به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود، افزود: شرایط لازم برای بازگشایی مدارس استان فراهم شده است.

 

وی رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: توزیع مواد ضدعفونی کننده جهت ضدعفونی روزانه مدارس، توزیع در مدارس انجام شده است.

 

نخعی اظهار داشت: به منظور بازگشایی مدارس سناریوهایی در نظر گرفته شده تا هیچگونه مشکلی در روزهای آغاز سال تحصیلی پیش رو نباشد.

 

ادامه تدریس مجازی دانش آموزان در مناطق قرمز

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: کلاس های درس در مناطق با شرایط قرمز، بصورت غیرحضوری  و در بستر فضای مجازی دایر می شوند.

 

وی افزود: در مناطق با شرایط زرد مدارس پرجمعیت به گروه ها کوچک تقسیم می شوند و تلاش می شود کلاس ها با حداقل جمعیت،  رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دایر شود تا برای دانش آموزان مشکلی ایجاد شود.

 

نخعی خاطرنشان کرد: در مناطق سفید کلاس ها بصورت حضوری برگزار خواهد شد و رعایت مسائل بهداشتی بسیار مورد تاکید است.

 

وی تاکید کرد: تمام تدابیر لازم برای سلامت و کیفیت آموزشی دانش اموزان در نظر گرفته شده است و آموزش و پرورش در نهایت آمادگی به استقبال آغاز سالتحصیلی می رود.

 

نخعی ادامه داد: ساماندهی نیروها و کلاس های آموزشی انجام شده و تمام تدابیر لازم مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه تعطیلی مدارس امکان ندارد، بیان کرد: سالتحصیلی جدید در لرستان با حضور ۳۶۰ هزار دانش آموز در پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه آغاز می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر ضرورت همراهی خانواده ها، افزود: خانواده ها مطمن باشند در صورتی که خطری دانش آموزان را تهدید کند به هیچ وجه کلاس های حضوری برگزار نمی شود.

کد خبر 965111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha