اجرای طرح « گفتمان آب» در ۴ شهرستان استان یزد

جوادیان زاده از اجرای طرح « گفتمان آب» در ۴ شهرستان استان یزد خبر داد و گفت: امیدواریم این طرح در تمامی شهرستان های استان اجرایی شود.

محمد مهدی جوادیان زاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد با اشاره به برنامه های هفته دولت گفت: اصلاح و ترمیم جریان انتقال آب به میبد و اردکان و تامین 2 باب مخزن با 2 هزار متر مکعب آب در 9 کیلومتر خط و اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال از جمله مهمترین طرح های ما در هفته دولت و شهریورماه است که آماده بهره برداری می شود.

وی افزود: از جمله طرح های دیگر ما نیز تکمیل موزه آب است که در مرحله نهایی افتتاح قرار دارد که برای این طرح نیز اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد خاطرنشان کرد: در این راستا نیز 110 هزار متر مکعب مخزن آب از میبد، سنگ آبی و یزد در حال ساخت است که امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد.

جوادیان زاده با اشاره به فعالیت های فرهنگی در زمینه استفاده بهینه در مصرف آب نیز گفت: یکی از مهمترین طرح های فرهنگی ما در زمینه سپاس آب است که بهترین الگوهای مصرفی شرب، صنعتی و کشاورزی به تفکیک شهرستان ها معرفی می شوند و در کارگروه استانی مورد بررسی قرار می گیرند و برترین ها نیز انتخاب می شوند و در پایان نیز نشان سپاس به برترین ها اهدا می شود.

وی گفت: رویداد آبی شهرستانی نیز از دیگر طرح های ما است که گفتمان آبی بین مسئولان شهرستان ها و مسئولان آب منطقه ای و همچنین مردم صورت می گیرد و سعی داریم که این شبکه به اهداف سازمانی به خوبی دست پیدا کند که تاکنون نیز در 4 شهرستان اشکذر، مهریز، میبد و ابرکوه نیز انجام شده که بازخوردهای خوبی نیز داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد بیان کرد: از اتفاقات خوبی که برای استان در سال جاری رقم خورد، تصویب سند سازگاری با کم آبی بود که در بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، سرب  این کارگروه بعد از دو سال و با همکاری دستگاه های ذیربط به صورت کارگروه تخصصی شکل گرفت و 25 طرح در بخش های مختلف به تصویب رسید که امیدواریم به زودی به اجرا برسد.

کد خبر 965139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha