پس از کرونا روابط عاطفی سردتر می شود

ابهری گفت: پیش بینی می شود پس از کرونا روابط عاطفی سردتر شود و مردم باید با استفاده از شبکه های اجتماعی و دیدار با حفظ فاصله اجتماعی روابط خود را با والدین و بزرگان فامیل حفظ کنند.

همه گیری کرونا باعث دگرگونی های زیادی در جهان شد، هرچند پایان کرونا برای ما به دلیل که این ویروس هر روز چهره عوض می کند، مشخص نیست، اما پیش بینی می شود پس از کرونا روابط اجتماعی انسانها دچار تغییرات اساسی شود، در این خصوص با «مجید ابهری» آسیب شناس اجتماعی به گفتگو نشسته ایم که آن را پیش رو می بینید:

برای مبارزه با شیوع کرونا ویروس چه پیشنهادی دارید؟

با ورود هر فرآیند جدید به جامعه باید سبک زندگی بر اساس آن تغییر کند. اساس سبک زندگی در جامعه ای که زندگی می کنیم، ایرانی - اسلامی است اما به خاطر شرایط و مسایل روز محیطی گاها باید سبک زندگی را تغییر داده و بر اساس سبک زندگی جدید زندگی کنیم، گسترش کرونا در جامعه و جهان که با به خطر انداختن جان ما و اطرافیان همراه است، نیازمند تغییر در سبک زندگی است و باید مطابق با این بیماری اجرای دستورهای بهداشتی که از سوی مسئولان و نهادهای مختلف توصیه می شود، در دستور کار ما قرار گیرد.

رعایت موارد بهداشتی باید انتخابی باشد یعنی برخی زا آنها را رعایت کنیم یا باید مردم این موارد را طبق درخواست مسئولین به صورت کامل رعایت نمایند؟

رعایت توصیه های بهداشتی مسئولین باید به صورت دقیق صورت گیرد و مردم نباید در صورتی که رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های اجتماعی برای آنها سخت بود آن را کنار بگذارند چراکه درصورت رعایت نکردن حتی در لحظه ای می تواند فرد به این ویروس مبتلا شود، مردم باید بدانند که رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک کمک موثری می تواند در حفظ و حراست از جان آنها و سایر هموطنان داشته باشد و به همین دلیل با توجه به اینکه در موج جدیدی از این بیماری قرار داریم، نباید مردم به بهانه خستکی یا هر چیز دیگر لحظه ای از این ویروس غفلت نمایند.

برخی در این تعطیلات به سفر رفته اند و مسیرهای منتهی به شمال برخلاف توصیه و هشدارهای مسئولین شلوغ شده است، نظر شما در این خصوص چیست؟

باعث تاسف است که بسیاری از هموطنان این بیماری را جدی نگرفته اند، بسیاری با رفتن به سفر جان خود و سایر هموطنان را به خطر می اندازند. سفرهای تفریحی به شمال و سایر مکان ها می تواند به زمان دیگری موکول شود و به دلیل اینکه برخی از مردم دستورات و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، دولت نیز باید با قاطعیت از جابجایی مردم جلوگیری کرده و اگر رعایت فاصله گذاری در برگزاری نماز جماعت لازم است قطعا باید برای کنار دریا رفتن نیز این فاصله گذاری اجتماعی طرح و اجرا شود.

کرونا چه تاثیری در آینده می تواند در روابط عاطفی مردم داشته باشد و چگونه می توان از سردی روابط اجتماعی جلوگیری کرد؟

انجام صله رحم و ارتباط با والدین نباید قطع شود و گاه با فاصله از والدین و بزرگان می توان آنها را دید و یا توسط فضای مجازی با یکدیگر در ارتباط بود. دوران کنونی می تواند در آینده سردی روابط عاطفی را در پی داشته باشد و مردم باید روابط در سبک زندگی خود را تنظیم نمایند.

آیا اقشار ضعیف و متوسط جامعه در دوران کرونا باید توسط دولت و نهادهای احتماعی حمایت شوند؟

گسترش و شیوع کرونا ویروس باعث شده تا ما شاهد این باشیم که مشکلات مادی و اقتصادی برای افراد جامعه پیش بیاید لذا دولت و نهادهای متولی باید با حمایت از خانواده های کم درآمد و کم بضاعت از آنها دستگیری کرده و از این خانواده ها حمایت کنند و خانواده ها نیز بودجه خود را با توجه به شرایط کرونایی منطبق نموده و از خرید وسایلی که برای آنها ضروری نیست، خودداری کنند.

 

کد خبر 965151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha