غنی‌سازی کتابخانه‌های کانون گیلان با کتاب و محصولات فرهنگی

با ارسال بیش‌ از ۱۳هزار جلد کتاب و محصولات فرهنگی به مراکز پرورش فکری کانون گیلان، حرکت تازه‌ای در مسیر غنی‌سازی کتاب‌خانه‌ها و پاسخ‌گویی هرچه بهتر به خواسته‌‌ آینده‌سازان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، غنی‌سازی کتابخانه‌های کانون گیلان به‌منظور غنی‌سازی مراکز فرهنگی هنری و در قالب اجرای طرح تمیم (تامین محتوای یکپارچه مراکز کانون) انجام‌ گرفت و طی آن برای اولین بار پس از یک دهه، کتاب‌های برگزیده ناشران فعال در حوزه کودک و نوجوان به‌کتابخانه‌های کانون ارسال‌ شد.


طی اجرای این طرح که به‌صورت فصلی ادامه دارد، مجموعه‌ای شامل کتاب‌های حوزه خردسال، کودک و ‌نوجوان و برگزیده کتاب‌های ناشران مختلف از سوی کارشناسان جایزه کتاب کودک و نوجوان کانون به‌عنوان منابع مطالعاتی مناسب انتخاب و در اختیار مراکز فرهنگی هنری ثابت، کتابخانه‌های پستی، سیار شهری و روستایی کانون ‌قرار می‌گیرد.


نخستین گام در مسیر تجهیز مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان، هم‌زمان با هفته دولت برداشته‌ شد و طی آن 159 عنوان کتاب و نشریه‌های ارسالی کانون کشور و 21 عنوان کتاب خریداری‌شده کانون گیلان، به تعداد 13 هزار و 500 جلد، در کتابخانه‌های این مجموعه جای‌ گرفت.


این درحالی است که 49 عنوان این کتاب‌ها به کودکان و نوجوانان با نیاز‌های ویژه‌ اختصاص‌ داشت و به کتاب‌های بریل 2 مرکز فراگیر کانون پرورش فکری شهرستان‌‌های رشت و رودسر افزوده‌ شد.


اجرای نخستین مرحله طرح تمیم در کانون گیلان، رهاورد دیگری نیز برای کودکان و نوجوانان عضو این مجموعه‌ به‌دنبال‌ داشت و با ارسال 20 عنوان سی‌دی آوای کانون به مراکز فرهنگی هنری فراگیر و  35 سرگرمی سازنده به مراکز ثابت، کتابخانه‌های پستی، سیار شهری و روستایی کانون پرورش فکری استان گیلان همراه‌ شد.

 

گفتنی است، طرح جدید «تمیم» به منظور حمایت از تولید کتاب حوزه کودک و نوجوان و پاسخ به نیاز مخاطبان کتابخانه‌های کانون پرورش فکری از بهار سال ۹۹ آغاز شده‌ است.

کد خبر 965155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha