زایش گوسفندان نژاد ایل «دو فرانس» در فسا

جمال زاده گفت: از زایش دام های مولد گله نژاد ایل «دو فرانس» در فسا بیش از ۵۰ درصد از زایش ها ۲ قلو بوده و یکصد مورد آبستنی گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد جواد جمال زاده»، امروز (چهارشنبه 5 شهریور) از زایش دام های مولد گله نژاد ایل «دو فرانس» در فسا خبر داد و به خبرنگاران گفت: بیش از 50 درصد از زایش های گوسفندان این گله 2 قلو بوده است.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی فسا افزود: در این گله 267 راسی در اولین دوره تولیدمثلی، یکصد مورد آبستنی گزارش شده که 50 راس از دام ها 2 قلو زایش کرده اند. 

وی اضافه کرد: این گله نژاد خالص دارای 12 راس دام نر است و تمامی آبستنی ها با استفاده از دام نر انجام شده است و زایش دام ها از خرداد ماه گذشته آغاز شد و اقدامات مدیریتی ویژه در واحد دامپروری مذکور به انجام رسید.

جمال زاده اعلام کرد: گله گوسفند نژاد ایل «دو فرانس» در اواخر سال 98 توسط بخش خصوصی از کشور فرانسه با هدف استفاده از نژادهای پر بازده و چند قلوزا برای افزایش کمیت و کیفیت گوشت قرمز وارد به شهرستان فسا شده است.

وی ادامه داد: این گله به صورت صنعتی و کاملا بسته اداره می شود و به دلیل بلوغ زودرس این نژاد در بره های پرواری می توان در سنین کمتر به وزن ایده آل رسید و به طور کلی می توانند در سن یکصد روزگی، گوشتی با کیفیت تولید کنند.

جمال زاده عنوان کرد: گوسفند نژاد ایل «دو فرانس» از نژاد هایی است که به منظور تولید گوشت پرورش می یابد و این نژاد در سال ۱۸۲۲ در فرانسه پرورش یافت و از نژاد های بزرگ جثه و دارای بدنی صاف است و پشم قوچ و میش آن کیفیت قابل قبول و عاری از الیاف رنگی دارد.

کد خبر 965181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha