اهم اقدامات دفتر حمل و نقل و ترافيك و شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور / بررسی پروتكل هاي بهداشتي در ناوگان حمل و نقل عمومي شهري

مديركل دفتر حمل و نقل و ترافيك و دبير شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور گفت: طي سال جاري تاكنون در چهار جلسه شوراي عالي و همچنين كميته هاي تخصصي ذيل اين شورا، برخي مباحث مهم حوزه حمل و نقل درون شهري مطرح و موضوعات مرتبط در حال پيگيري است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور،‌ پوريا محمديان يزدي گفت: در جلسات شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، وضعیت پروتكل هاي بهداشتي در ناوگان عمومي حمل و نقل شهري و چگونگي پياده سازي طرح فاصله گذاري اجتماعي در سامانه هاي حمل و نقل عمومي شهري مطرح و تدابیر لازم اتخاذ گردید .
 
 وي افزود: گزارش عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در سال ۱۳۹۸  و همچنین اقدامات پلیس راهور در خصوص مصوبات جلسات پيشين شورای عالی هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور بصورت تفصيلي در دوجلسه شورا مطرح و در خصوص موضوعات مطرح در آن تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد برخي موارد پیشنهادی پلیس راهور ناجا در دستور كار شورا و كميته هاي تخصصي آن قرار بگیرد.
 
 محمديان در ادامه گفت: طي سال جاري گزارش عملکرد استان هاي یزد، خوزستان، آذربایجان شرقی و کرمانشاه در خصوص علل افزایش ميزان تلفات ناشی از تصادفات با توجه به اهميت موضوع در جلسه شوراي عالي با حضور مسوولان استانها مطرح و در خصوص آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تذكرات لازم ارايه شد.
 
وي به بررسی ضوابط فنی ایمنی در حین عملیات کارگاهی (پلان ایمنی) و چگونگی گردش کار صدور مجوز و نظارت بر اجرا در شوراي عالي اشاره نمود.
 
محمديان اضافه كرد: از ابتداي امسال مطالعات تراموا شهر رشت، دستورالعمل شرح خدمات مطالعات جامع حمل ونقل شهری و حومه، مطالعات جامع حمل و نقل شهر قم، کاشان و نجف آباد تا پایان مرحله مدل سازی در کمیته هاي فنی شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور بررسي شده است.
 
وي همچنين به پیگیری ساماندهی و نظارت بر بهره برداری از سامانه های هوشمند نظارتی، راه اندازی سامانه ملی اطلاعات سفر (سماس)، همکاری در راه اندازی سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) و همکاری با وزارت راه و شهرسازی در به هنگام سازی آیین نامه طراحی راه های شهری جهت تصویب در شورای عالی معماری و شهرسازی اشاره نمود./

کد خبر 965235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha