۱۰ رشته جدید به رشته های  دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی افزوده شد

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۰ رشته جدید به رشته‌های این دانشگاه افزوده شد، گفت: این مرکز ۶۷ کد رشته دارد که شامل ۴۵ رشته در مقطع کاردانی و ۲۲ رشته در مقطع کارشناسی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "علی بادامی" امروز چهارشنبه (۵ شهریور) در نشست خبری با خبرنگاران این استان اظهار داشت: کاردانی حرفه ای امور بورس و کاردانی حرفه ای حقوق- شورای حل اختلاف در مرکز آموزش علمی کاربردی یک بجنورد، کاردانی حرفه ای عملیات مرزبانی (زمینی) و کاردانی حرفه ای کشفیات جدید سرقت در مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان ( انصار المهدی)، کاردانی حرفه ای آرایش زنانه و کاردانی حرفه ای مددکاری اجتماعی - مددکاری خانواده در مرکز (۲) بجنورد، کاردانی حرفه ای امداد سوانح و کاردانی حرفه ای امور بورس در مرکز جاجرم و کاردانی حرفه ای دوخت و تکنولوژی لباس و کاردانی حرفه ای مکانیک خودرو در مرکز شیروان فعال شد.
 
 
سرپرست دانشگاه جامع علمی، کاربردی خراسان شمالی گفت: یکی از ویژگی های مهم این مرکز آموزش عالی این است که سربازان نیز می توانند به تحصیل در دانشگاه بپردازند، طبق موافقت نامه ها از سوی سازمان های مربوطه سربازان می توانند در مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان ( انصار المهدی) درس بخوانند.
 
 
وی افزود: در هر رشته ای که تعداد سربازان به حد نصاب که دست کم 15 نفر است برسد آن رشته راه اندازی خواهد شد و تمامی مجوزهای مربوطه در این زمینه گرفته شده است.
 
 
وی ضمن گرامیداشت هفته دولت و تسلیت به مناسبت ایام محرم الحرام با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی برای مهرماه سال جاری در دو مقطع کاردانی و کارشناسی از 4 لغایت 17شهریور دانشجو می پذیرد؛  گفت: در دنیای امروز ما شاهد تحولات سریع در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و سبک زندگی هستیم که حوزه دانش و دانشگاه جدای از این تحولات نیست و امروز از عنوان دانشگاه نسل سوم استفاده می شود که دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به رسالت مهارت آموزی، تربیت نیروی کارآفرین، خلاق، توسعه و ترویج فرهنگ اشتغال و کار در رده دانشگاه های نسل سوم قرار می گیرد و عمدتاً در 4حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات و مدیریت و فرهنگ و هنر فعالیت می کند و هدف عمده این دانشگاه تربیت نیروی ماهر و کارآفرین است.
 
 
وی گفت: دانشگاه در سال 99 در سطح کشور 520 رشته (312 رشته کاردانی و 340 رشته کارشناسی) و در 830 کدرشته محل دانشجو می پذیرد و بنا به پیش بینی پذیرش دانشجو در سالجاری 340 هزار نفر خواهد بود که امیدوار است با توجه به وضعیت کرونایی و عوامل دیگر 200 هزار دانشجو ثبت نام کنند.
 
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی در 67 رشته (45 رشته کاردانی و 25 رشته کارشناسی) دانشجو می پذیرد و تعداد 10 رشته جدید دایر شده است که امور بورس و آرایش زنانه جزء رشته های جدید و پرطرفدار این دانشگاه است.
 
 
 بادامی افزود: یکی از مهمترین مزیت های این دانشگاه ایجاد رشته متناسب با نیازهای محلی و بومی است که زنبور عسل و پسته از جمله آن رشته هاست.
 
 
وی اظهار داشت: یکی از اقدامات منحصر به فرد این دانشگاه سطح بندی مراکز می باشد که تاکنون هیچ زیرنظام آموزشی دیگر موفق به این کار نشده و دیگر آنکه کمیته جذب مدرسین در جهت ارتقای کیفی آموزش با وسواس خاصی مدرسان را گزینش می کند و ازدیگر امتیازات این دانشگاه پرداخت 70درصد شهریه دانشجو از مجرای صندوق رفاه است و یکی از اقدامات جدید این دانشگاه آموزش سربازان در مراکز انتظامی علمی کاربردی است.
 
 
وی افزود: پیش بینی می شود امسال نیز بیش از هزار نفر دانشجو در رشته های مختلف جذب کنیم.
 
 
وی اظهار داشت: مهلت ثبت نام در رشته کاردانی بدون کنکور از چهارم تا ۱۱ شهریور ماه سال جاری و در مقطع کارشناسی نیز از ۱۱ تا ۱۷ شهریور سال جاری است.
 
 
 
 
کد خبر 965281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha