از انعقاد قراردادهای نامتعارف در شهرداری تا  عملکرد ضعیف در پروژه های عمرانی

اعضای شورای رشت نسبت به عملکرد ضعیف شهرداری در اجرای پروژه های عمرانی و انعقاد قراردادهای نامتعارف در بدنه سازمان های تابعه آن انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدحسن علیپور» در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر رشت که عصر امروز(چهارشنبه،۵ شهریور) تشکیل شد، نسبت به قراردادهای نامتعارف در سازمان های شهرداری رشت انتقاد کرد.


 

عضو شورا با بیان اینکه سازمان های تابعه شهرداری به حیاط خلوت دوستان شهردار تبدیل شده اظهارکرد: با اینکه جوانان بسیاری در بدنه شهرداری آماده خدمت رسانی هستند اما شاهد بسته شدن قرارداد همکاری با افراد غیرمرتبط و ناشناس که از دوستان و آشنایان شهردار هستند در سازمان های تابعه شهرداری هستیم.


وی افزود: باید وضعیت این قراردادهای نامتعارف مشخص شود و به زودی جزییات بیشتری درباره این اقدامات شهردار ارائه می کنم.

 

*شهردار باید عزم جدی در اجرای پروژه های عمرانی داشته باشد

در ادامه این جلسه، عضو دیگر شورا به انتقاداتی که از عملکرد شهرداری و شورا از سوی همشهریان می شود صحه گذاشت.

«امیرحسین علوی» گفت: نباید عملکرد شهرداری تنها در لکه گیری آسفالت خلاصه شود.


وی با اشاره به سال پایانی فعالیت شورای پنجم افزود: باید در یک سال پیش رو عزم شورا و کمیسیون های تخصصی برای پیشبرد پروژه ها عزم شود و شهردار هم اراده انجام امور شهر را در لایه های مختلف مجموعه شهرداری تزریق کند.


علوی همچنین خواستار پیگیری کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا درباره برند بین المللی شهر خلاق خوراک شد که چند سال پیش، از سوی سازمان فرهنگی یونسکو به رشت اعطا شده است.


وی بیان کرد: متاسفانه با وجود اینکه این برند یک امتیاز بین المللی برای رشت است اما در طی یک سال و اندی از مدیریت ناصر حاج محمدی بر شهرداری، هنوز هیچ بهره برداری از این امتیاز برای شهر برده نشده است.

 

*تردید در عملکرد تصفیه خانه شیرابه های سراوان

عضو دیگر شورای شهر رشت در جلسه فوق نسبت به بی تفاوتی شهردار در تمدید قرارداد همکاری ۲۰ روحانی به عنوان ائمه جماعت در بدنه شهرداری انتقاد کرد و خواستار پیگیری این موضوع از سوی رییس شورا شد.


«حجت جذب» همچنین نسبت به عملکرد تصفیه شیرابه های لندفیل سراوان ابراز تردید کرد.


وی گفت: طبق مطالعات انجام شده حداکثر ظرفیت تصفیه شیرابه ها در کارخانه ای که قرار است به زودی افتتاح شود، تنها سه لیتر است در حالیکه میزان شیرابه های تولیدی لندفیل سراوان بین پنج تا ۱۴ لیتر است.


عضو شورا افزود: عملکرد این کارخانه و مستندات ثبت اختراعی که در اجرای تصفیه آن به کار برده شده باید در شورا تشریح داده شود.


در ادامه این جلسه، تمدید مجوز تبصره ۳ و ماده ۷ شهر رشت در شورا اعلام وصول شد و شورا با لایحه شهرداری مبنی بر سه ماه امهال در پرداخت اجاره و ۱۵ درصد تخفیف اجاره اماکن خصوصی متعلق به شهرداری با نظر ریاست سازمان ساماندهی امور مشاغل شهرداری موافقت کردند.

کد خبر 965291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha