خسارت ۱۰۰۰ میلیارد ریالی سیل به روستاهای بخش مرکزی بیرجند

ناصری با اشاره به بارندگی های سیل آسای باران و تگرگ در ۷۲ ساعت گذشته، گفت: برآوردهای اولیه حاکی از خسارات حداقل ۱۰۰۰ میلیارد ریالی به روستاها بخش مرکزی بیرجند است.

«علی ناصری» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به بارندگی های سیل آسای باران و تگرگ در ۷۲ ساعت گذشته، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، بیش از ۴۰ روستای بخش مرکزی شهرستان بیرجند بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند.

 

فرماندار بیرجند با بیان اینکه بیش از ۹۵ قنات آسیب‌های جدی دیدند، افزود: همچنین خسارات قابل توجهی به راهها، پل و ابنیه فنی راه‌های روستایی، خطوط انتقال آب، برق و گاز و منازل روستاییان وارد شده که امدادرسانی از ساعات اولیه سیل آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: اکثر راه‌ها تاکنون بازگشایی شده و برق بیشتر روستاها به جز ۲ روستا تاکنون وصل شده و آب آشامیدنی با تانکر حمل می شود.

 

ناصری با تاکید بر اینکه خوشبختانه در این سیل، فوتی نداشته ایم، عنوان کرد: اما حداقل بیش از ۲۰ دستگاه خودرو به صورت ۱۰۰ درصدی خسارت دیده اند و مزارع و باغات کشاورزان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده که کارشناسان جهادکشاورزی برآوردهای کارشناسی برای تخمین خسارات وارده به کشاورزان را آغاز کرده اند.

 

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه کارشناسان بنیاد مسکن، برآورد خسارت به واحدهای مسکونی را انجام خواهند داد، تصریح کرد: با بازگشایی راهها و احداث مجدد خط لوله گاز از امروز توسط شرکت گاز استان آغاز خواهد شد و از سوی شرکت پخش فرآورده های نفتی و با کمک هلال احمر، توزیع کپسول گاز مایع به خانوارهای بدون شبکه گاز آغاز می شود.

 

وی بیان کرد: برآوردهای اولیه حاکی از خسارات حداقل ۱۰۰۰ میلیارد ریالی به روستاها بخش مرکزی بیرجند بر اثر باران سیل آسای چند روز گذشته است.

کد خبر 965314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha