جهش ژنتیکی ویروس کرونا، اثرات متفاوتی در افراد مبتلا برجای گذاشته است

علیرضا بیگلری گفت: به دلیل جهش ژنتیکی در بیماری کرونا این بیماری در افراد تاثیرات متفاوتی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس انستیتو پاستور ایران شب گذشته در جلسه ستاد کرونا در محل علوم پزشکی استان زنجان، اظهار کرد: برای تولید واکسن کرونا به زمان نیاز داریم.

 

علیرضا بیگلری با یادآوری اینکه ساخت واکسن کرونا پیچیده است و گروه های متعددی بر روی کار تحقیق می کنند، ادامه داد: نتیجه اقدامات و مطالعات انجام شده در کشور همسطح با کارهای تحقیقاتی دیگر کشورها است.

 

رئیس انستیتو پاستور ایران به پیچیدگی بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: برای ساخت این واکسن حداقل یک سال زمان نیاز داریم، بدن کودکان به دلیل ایمنی در برابر واکسن ها خود عمل می کند ولی سیستم ایمنی سالمندان کمتر است و همین مشکلاتی را در پی دارد.

 

وی به طی فاز ساخت و پیش آزمایی بالینی واکسن ایرانی اشاره کرد و گفت: به دلیل جهش ژنتیکی در بیماری کرونا این بیماری در افراد تاثیرات متفاوتی دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به اضافه شدن 11 نفر به آمار مبتلایان کرونا در استان زنجان در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر۲۸۹ نفر به علت ابتلاء به ویروس کرونا در مراکز درمانی بستری هستند.

 

پرویز قزلباش به فوت 2 بیمار کرونایی در این بازه زمانی اشاره کرد و گفت: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز ۲ هزار و ۶۹۱ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

 

کد خبر 965323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha