همگام با حسین(ع) توسط انتشارات سروش معرفی شد

«همگام با حسین» نوشته اسد حیدر عنوان کتابی است که انتشارات سروش خواندن آن را به مناسبت ایام ماه محرم و شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان به مخاطبان خود پیشنهاد می‌کند.


به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سروش، «همگام با حسین» نوشته اسد حیدر عنوان کتابی است که انتشارات سروش خواندن آن را به مناسبت ایام ماه محرم و شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان به مخاطبان خود پیشنهاد می‌کند.

 

این کتاب با ترجمه محمدباقر ذوالقدر و با مقدمه استاد رسول جعفریان در سال 1397 از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

 

همگام با حسین در دوازده فصل تنظیم شده است. پرتوی از زندگی امام حسین(ع)، درآمد، ولایت عهدی یزید، آغاز مبارزه، مسلم‌بن عقیل، حرکت به سوی عراق، محاصره، در انتظار جنگ، طالبیون، شهادت، پس از شهادت و زینب کبری در پایان سفرعناوین فصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

 

این کتاب دربردارنده نگاه گذرا به حادثه عظیم عاشورا است که نویسنده در آن با تلاش فراوان و رعایت امانت در بیان مسائل تاریخی، مهمترین وقایع را از راه‌های مختلف و منابع گوناگون  اثبات می‌کند.

 

اسد حیدر با توجه به شناخت عمیقی که دارد در معرفی بافت اجتماعی و ساختار سیاسی شهر کوفه و گرایش‌های قومی، مذهبی و سیاسی موجود در آن، بررسی دقیقی صورت داده است که به فهم درست علت موضع‌گیری‌های چندگانه و رفتار پیش‌بینی ناپذیر مردم کوفه کمک می‌کند.

 

بخش عمده منابع مورد استفاده برای تدوین این کتاب، مدارک اهل سنت و نقل‌های تاریخی مورخان سنی است که این امر هرچند از آن جهت که مبتنی بر حداقل‌های مورد قبول دانشمندان سنی در مورد واقعه‌ای که نقل‌ها بین شیعه و سنی در آن بسیار مورد اختلاف و متفاوت است، ارزش خاص خود را دارد و آن را اثری اسلامی و نه صرفاً شیعی بدل کرده است؛ از این رو می‌تواند در جهان اسلام مخاطبان بیشتری داشته باشد.

کد خبر 965461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha