قیام عاشورای امام حسین(ع) مقابله با بی‌تفاوتی نسبت به فساد جامعه بود

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز ویروس فساد اخلاقی، اجتماعی و سیاسی در جامعه بدتر از ویروس کرونا است با تبعیت از امام حسین(ع) با امر به معروف و نهی از منکر آن را از بین ببریم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران شامگاه چهارشنبه در مراسم عزاداری شب هفت محرم که با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) مظهر تام اسماء الهی بودند؛ نگاه به جریان زندگی امام حسین(ع) نگاه به اسماء الهی است که بزرگان و اولیاء الهی از این امر غافل نبودند.

وی افزود: زیارت عاشورا گنجینه اعظم است، امام زمان(عج) قرائت و تلاوت زیارت جامعه کبیره، عاشورا و نماز شب را بسیار توصیه کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ۵ تن آل عبا جلوه‌های خداوند بر روی زمین هستند، عنوان کرد:‌ ارتباط با کانون‌های نور، مراکز تقوا، معنویت و توحید در سایه ارتباط با حضرت سیدالشهداء(ع) است؛ اولیاء الهی برای ارتباط با اسماء الهی از دو روزنه تلاوت و تدبر در آیات قرآن کریم و سالار شهیدان امام حسین(ع) وارد می‌شدند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه همه عارفان باالله گریه بر امام حسین(ع) را نزدیک‌ترین راه برای وصال به خداوند باری تعالی می‌دانستند، ابراز کرد: امام حسین(ع) کشتی نجات انسان از شر همه نوع شرور به خصوص استکبار در عرصه‌های مختلف فرهنگی، نظامی و قتصادی است.

وی با بیان اینکه یکی از آموزه‌های امام حسین(ع) مطرح کردن امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر علامت حیات یک ملت، نظارت عمومی، عشق به خدا، خود و دیگران است، انگیزه نجات گرفتاران در امر به معروف و نهی از منکر قرار دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند همه را به امر و نهی دعوت کرده است، اظهار کرد: از جمله اهداف امام حسین(ع) در امر به معروف و نهی از منکر این بود که مردم از بی‌تفاوتی نسبت به انحراف جامعه مسلمانان خارج شوند.

وی افزود: هدهد یک پرنده و حیوان است وقتی شرک می‌بیند شکوه نزد سلمیان می‌برد و بی‌تفاوت نیست؛ امر به معروف و نهی از منکر حفظ هویت جمعی یک جامعه است، خداوند هدایت را برای هر مومنی تضمین و تشریح کرده است ما همه ما باید مراقب سلامت و هدایت جامعه باشیم.

 حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران زیر پرچم امام حسین(ع) جهت پیدا می‌کند، گفت: امروز آنان که حفظ نظام را بر خود واجب می‌دانند بدانند که ویروس فساد اجتماعی، فساد اخلاقی و سیاسی، بی‌دینی، مقابله با خون شهدا، اعتماد به بیگانگان و ناامید کردن مسلمانان، انسان را از ائمه(ع) و مرام آنها جدا کردن از ویروس کرونا بدتر است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر سالم‌سازی جامعه است و سلامت جامعه، نظام و خانواده را تامین می‌کند.

وی با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: خداوند جان‌های پاک را می‌خرد، با هیچ کس نمی‌توانیم معامله کنیم که سودی بی‌نهایت به ما بدهد مگر خداوند؛ محبت خود را نسبت به خداوند بالا ببریم از کلمات امام حسین(ع) در درعای عرفه کمک بگیریم،  از خدوند بخواهیم که ما را مومن قرار دهد.

 حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: هیچ کرامیت بالاتر از این نیست که خداوند خریدار انسان باشد، اشک و دل شکسته نزد خدا ببرید و توبه کنید. مجاهدانی مثل شهید سردار سلیمانی به سادگی دنیا را نجات ندادند آنها عاشق خدا بودند و اعتنایی به غیرخدا نداشتند به همین دلیل خداوند هم عشق و محبت او را در دل همه قرار داد.

کد خبر 965480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha