مأمور به نتیجه در فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستیم

حجت الاسلام طاهری گفت: ما در فریضه امر به معروف و نهی از منکر مامور به نتیجه هستیم یعنی باید کاری را انجام دهیم که نتیجه حاصل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «جواد طاهری» ظهر امروز (۶ شهریور) در مراسم مرحله دوم از گام دوم کمک مومنانه در استان که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، گفت:  همدلی و کمک های مومنانه برای تحقق ارزش‌ها در درون خود و خانواده ما است.

 

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: خداوند در آیه ۲ سوره مائده اشاره به کمک‌های مومنانه دارد و می‌فرماید: باید با یکدیگر در نیکوکاری و تقوا کمک کنید نه بر گناه و ستمکاری.

 


وی با تاکید بر اینکه اهل بیت (ع) نمونه های مجسم کمک به نیازمندان بودند، ادامه داد: به امام سجاد (ع) عرض شد، که در بدن امام حسین (ع) آثار و زخم هایی مشاهده می شود که نه نشان از شمشیر و نه نیزه است اینها چیست، ایشان فرمودند: اینها آثار کمک ها و بارهایی است که پدرم بر دوش خود می کشید و به درب خانه نیازمندان می برد.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه جامعه اسلامی نباید نسبت به افراد نیازمند و آسیب دیده از شرایط موجود بی تفاوت باشد، بیان کرد: دست گیری از نیازمندان با فضیلت ترین اعمال است.

 

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت جهش تولید در کشور، عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: سه چیز است که حجاب ها را پاره می کند و به پیشگاه عظمت خدا می رسد: صدای گردش قلم های دانشمندان به هنگام نوشتن، صدای قدم های مجاهدان در میدان جهاد و صدای چرخ نخ ریسی زنان پاکدامن.

 

وی افزود: رشد اقتصادی نیز یکی دیگر از ارکان جامعه موفق است که برای رسیدن به موفقیت در این زمینه و رفع مشکلات این حوزه باید همه تلاش کنیم.


 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه دهه اول ماه محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده،گفت: مرحوم شهید مطهری می فرماید: ما در فریضه امر به معروف و نهی از منکر مامور به نتیجه هستیم یعنی باید کاری را انجام دهیم که نتیجه حاصل شود.

 

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه امر به معروف آب حیات جامعه است و اگر کسی در برابر جامعه بی تفاوت باشد همانند مرده متحرک است، افزود: برای از بین بردن منکرات در جامعه و اقامه معروفات باید آحاد جامعه برای رسیدن به این مهم بسیج شوند.

 

کد خبر 965550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha