توانمندسازی مددجویان از ایجاد ۶هزار فرصت شغلی تا برگزاری دوره‌های مارکتینگ

رضایی با بیان اینکه در سال جاری ۲۰۷ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد بیش از ۶ هزار فرصت شغلی درمازندران هزینه خواهیم کرد، گفت: روند توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) با یک فرآیند جدید بازطراحی شده است.

«سید علی اصغر رضایی تالشی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،  با اشاره به اینکه راه‌های مختلفی در خصوص بحث توانمندسازی مددجویان   وجود دارد، بیان کرد: از مهمترین این راهکارها ایجاد اشتغال با درآمد پایدار است که در این خوص ابتدا مشاوره شغلی انجام داده و بعد بر حسب توانمندی و امکانات، شغلی را در نظر می‌گیریم.

 

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد مازندران افزود: بحث‌های دیگری چون به‌کارگماری، تخصیص منابع بانکی، توسعه روستایی با استفاده از اعتبارات داخلی مدنظر داریم که در این خصوص در سال جاری ۲۰۷ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد بیش از ۶ هزار فرصت شغلی در نظر گرفتیم.

 

رضایی تصریح کرد: تاکنون ۱۰۵ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص داده شد، همچنین به حدود ۹۰۰ نفر تسهیلاتی به ارزش ۲۶ میلیارد تومان اعطا و جذب شد، تسهیلات امسال با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله مصوب شد.

 

 وی یادآور شد: خوداشتغالی و کارآفرینی در سرفصل‌های مختلف کاری اعطا خواهد شد. کار جدید طرح راهبری شغلی به این صورت که کارآفرینانی که شرایط بازار برایشان فراهم است اما ظرفیت تولیدشان به اندازه بازار نیست، قسمتی از خط تولید در اختیار مددجویان به‌همراه ارائه تسهیلات قرار داده و  کارآفرین را در کنارشان قرار می دهیم تا آموزش دهند.

 

رضایی ادامه داد: پس از تولید محصولات توسط راهبر شغلی خریداری خواهدشد، فرقش با بحث پشتیبان این است که کارآفرین به‌دنبال منابع مالی و مدیریتش نمی‌رود و مددجوی تولیدکننده هم منتظر بازار فروش نمی‌ماند، امسال ۵۰ درصد از اعتباراتمان صرف انجام این طرح راهبری خواهد شد.

 

وی با اشاره به بحث حمایت کارفرمایی، گفت: در این بخش برای کارفرمایانی که مددجویی که به‌کارگیری کرده و بیمه کنند، ارائه تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ۴ درصد سود را خواهیم داشت، یا اینکه در ازای هر نیروی مددجو تا سقف صددرصد بیمه سهم کارفرما را تا دو سال پرداخت خواهیم کرد.

 

رضایی با اشاره به اینکه در ایام کرونا اقدام به برگزاری دوره‌های مارکتینگ برای مددجویان در زمینه فروش مجازی کسب و کار کردیم، خاطرنشان کرد: همچنین طریقه ورود به سایت «آن شیم» که ایده یکی از مددجویان امداد بود، را به مددجویان برای فروش محصولاتشان آموزش دادیم، تاکنون به هزار و ۳۵۰ مددجو آموزش داده شد.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران اضافه کرد: در بحث حمل و نقل طی قراردادی با اداره پست زمان ارسال را به حداقل رساندیم،  بحث دیگر مدنظر ما تسهیل در روند دریافت ضمانت بانکی و ورود صندوق صمانت بانکی امداد بود، همچنین استقبال از کارفرمایان مورد توجه این نهاد است.

 

وی در پایان با اشاره به رویداد ملی «صنایع روستا دوست»، اذعان کرد: در این رویداد از طرح‌های نوآورانه دانش‌بنیان در سطح روستاها که توجیه اقتصادی دارند، استقبال خواهیم کرد به این صورت که  مددجویان در سایت www.emdad.ir ثبت نام کرده و طرح خود را ثبت می‌کنند پس از داوری به برگزیدگان جوایز و مزایای اشتغال‌زایی ارائه خواهد شد.

کد خبر 965579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha