درسی که از مکتب امام حسین (ع) می گیریم درس عزت است 

حجت الاسلام رضا سعادت فر گفت: درسی که از مکتب امام حسین علیه السلام می گیریم درس عزت است ولو به قیمت شهادت البته حفظ عزت جامعه همیشه با شهادت نیست بلکه با بصیرت می باشد و مومنین بدانید که تنها راه حفظ عزت در جامعه اسلامی ولایت مداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۷ شهریور حجت الاسلام «رضا سعادت فر» در خطبه های نماز جمعه جیرفت در مصلی پیامبر اعظم (ص)، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام، گفت: درسی که از مکتب امام حسین علیه السلام می گیریم درس عزت است ولو به قیمت شهادت البته حفظ عزت جامعه همیشه با شهادت نیست بلکه با بصیرت می باشد و مومنین بدانید که تنها راه حفظ عزت در جامعه اسلامی ولایت مداری است.

امام جمعه جیرفت با طرح این سوال که فایده اشک بر امام حسین علیه السلام چیست؟، بیان کرد: مطابق قرآن کریم ارتباط بین انسان ها و اولیای الهی ۳ مرحله و شیوه دارد که اولین مرحله، ولایت مداری می باشد و شرط آن فهم و معرفت است، دومین شیوه و مرحله، مرحله‌ طاعت است که مربوط به عمل می‌باشد و سومین شیوه ارتباط بین انسان ها و اولیا الهی، مرحله‌ مودت و دوستی است و دوستی و مودت با اشک حاصل می‌شود و در قرآن کریم می‌خوانیم؛ کسانی که از مودت دست کشیدند، به گمراهی افتادند.

وی ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی، ابراز کرد: معنا و مفهوم تاسوعا و عاشورا قابل توجه است و تاسوعا به چیزی گفته می‌شود که ظرفیت زیادی داشته باشد و انسان بایستی ظرفیت اشک و محبت به اهل بیت علیهم السلام و امام حسین علیه السلام در روز عاشورا، را در روز تاسوعا در خودش افزایش دهد.

حجت الاسلام سعادت فر اظهار کرد: عاشورا به معنای معاشرت داشتن است، یعنی روزی که میل به معاشرت و رفاقت به امام حسین علیه السلام در انسان ها بالاتر می‌رود بنابراین توجه داشتن به تاسوعا و عاشورا موجب بهره‌مندی انسان ها از امام حسین علیه السلام می‌شود.

خطیب جمعه جیرفت تاکید کرد: در منظومه‌ فکری امام امت از لازمه‌های تحقق دولت اسلامی، علم، آرامش و ایمان است، آرامش با امکانات مادی قابل فراهم شدن نیست بلکه موهبتی الهی است.

وی اضافه کرد: مومنین هنگامی که در زمین حاکم می‌شوند، چند کار انجام می‌دهند از جمله اقامه نماز، پرداخت زکات و حساسیت داشتن نسبت به انجام امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام سعادت فر با اشاره به این که شهدا به قرائت زیارت عاشورا توجه بسیاری داشتند، عنوان کرد: شهید بیژن گلشنی در وصیت نامه اش می‌نویسد؛ زیارت عاشورا را زیاد بخوانید و برای اهل بیت علیهم السلام و امام حسین علیه السلام، عزاداری خالصانه داشته باشید.

 

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: امام علی علیه‌ السلام در نهج‌البلاغه می‌فرماید؛ جامعه‌ای که با ندای امام خود بیدار نشود، با لگد دشمن بیدار می شود.

وی تصریح کرد: عامل اصلی ایستادگی پای امام و نائب امام، داشتن غیرت دینی است.

حجت الاسلام سعادت فر تاکید کرد: سیاستی که حجاج با آن اهالی کوفه را به قاتلین امام حسین علیه السلام تبدیل کرد، همانا ترویج تهدید، ترس و وحشت بود که گفت؛ سپاه یزید در حال حرکت به سمت کوفه است.

خطیب جمعه جیرفت با بیان این مطلب که سوال مهم این است که ابن زیاد چگونه توانست مردم را قانع کند که جنگ در راه است؟، اظهار کرد: در پاسخ بایستی گفت؛ که وی با خریدن و تطمیع بزرگان و خواص جامعه بود که توانست مردم را تحریک کند تا به جنگ با امام حسین علیه السلام بروند پس مردم مواظب باشید که گول خواص بی بصیرت را نخورید.

حجت الاسلام سعادت فر ابراز کرد: امروز فضای مجازی که دغدغه‌ امام امت است، مهمترین هدف این فضا تضعیف ایمان و غیرت زدایی دینی است.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: از هیئت‌ هایی که پای حرف امام امت ایستادند ،تشکر می‌کنم زیرا با رعایت بهداشت و پروتکل‌های مرتبط با کرونا مراسم عزاداری را برگزار کردند.

وی در خاتمه تصریح کرد: ما کلیه محدودیت ها و ضوابط برگزاری مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام را می‌پذیریم اما تعطیلی این مراسم را نمی‌پذیریم زیرا در دنیا هیچ لذتی بالاتر از اشک بر امام حسین علیه السلام نیست.

کد خبر 965774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha