عبرت گرفتن از درس های عاشورا لازمه مقابله با خط تحریف دشمن است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: عبرت گرفتن از درس های عاشورا لازمه مقابله با خط تحریف دشمن است.

«مهدی اسلامی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم اظهار داشت: در بررسی نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باید هم به بُعد عاطفه و مرثیه بودن آن توجه کنیم که لازمه تقویت شور حسینی همین مساله است و هم این که به بُعد بصیرتی و معرفتی آن عنایت کنیم که این هم لازمه تقویت شعور حسینی است.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) افزود: از این حیث بنده معتقدم که مکتب سید و سالار شهیدان را باید به شیوه ای درست، عقلانی و در عین حال حماسی برای آحاد مردم به خصوص نسل جدید تبیین کنیم تا به این وسیله به سؤالات و شبهاتی که ممکن است در ذهن آن ها باشد نیز پاسخ دهیم.

 

این استاد دانشگاه همچنین با بیان این که امروز دشمن با ترویج سکولاریسم در هیئات مذهبی به دنبال خط تحریف است، گفت: امام حسین(ع) بر اساس فرمایش معروف نبوی، چراغ هدایت و کشتی نجات همه بشریت است و لذا ما با مطالعه دقیق نهضت حسینی و سرمشق گرفتن و در واقع عبرت گرفتن از درس های عاشورا باید به مقابله با خط تحریف دشمن بپردازیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر مقابله با خط تحریف را جدی نگیریم و از بصیرت افزایی در جامعه غافل شویم و در یک کلمه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را به فراموشی بسپاریم، حکومت هایی از جنس بنی امیه و بنی عباس در جوامع اسلامی شکل می گیرند که نتیجه و ثمره آن ها انحراف در جامعه مسلمانان و ترویج فساد و ابتذال است، کما این که حکام جور اُموی و عباسی این گونه بودند.

 

اسلامی همچنین بیان داشت: به تعبیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب ما باید از مشاهده صحنه عاشورا، درس عبرت بگیریم و گرنه در ادامه راه و به خصوص در بحث حمایت از جبهه حق و مقابله با جبهه باطل، دچار مشکل و تردید می شویم، همان طور که برخی از خواص شناخته شده در ماجرای کربلا و عاشورا ، در یاری رساندن به امام معصوم دچار تردید شدند و امام حسین(ع) را در معرکه یزیدیان تنها گذاشتند.

کد خبر 965850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha