اجرای طرح نذر خون در کردستان

مدیرکل انتقال خون استان کردستان از اجرای طرح نذر خون در استان حبر داد و گفت: این طرح ششمین سالی است که در ماه محرم و صفر اجرا می‌شود.

محمد سعید کریمیان مدیرکل انتقال خون استان کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان با اشاره به اینکه از اول محرم تا پایان صفر طرح نذر خون در استان کردستان اجرا می‌شود، افزود: سال گذشته در دهه اول محرم یک‌هزار و 154 واحد خون از سوی کردستانیها اهدا شد.

 

وی افزود: در سنوات گذشته پایگاههای اهدای خون سیار در شهرهای بیجار، قروه و سریش‌آباد دایر می‌شد اما امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا اهداکنندگان باید در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی به مراکز اهدای خون در دو شهرستان سندج و سقز مراجعه کنند.

 

وی اضافه کرد: ساعات کاری سازمان انتقال خون استان کردستان در روزهای تاسوعا و عاشورا به دلیل افزایش تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون از ساعت 8 صبح تا هشت شب خواهد بود.

 

مدیرکل انتقال خون استان کردستان تصریح کرد: برای سهولت در اهدای خون عزاداران تعداد کارکنان مراکز اهدای خون در این دو روز افزایش یافته است.

 

سعید کریمیان بیان کرد: نیاز بیماران به اهدای خون همیشگی است و امیدواریم بتوانیم تعداد آمار اهدای خون عزاداران مستمر در استان را افزایش دهیم.

 

 

کد خبر 965967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha