گیلان یکپارچه در عزای سیدالشهدا(ع) به سوگ نشست

همزمان با شب عاشورای حسینی غر گیلان یکپارچه در عزای سیدالشهدا(ع) به سوگ نشست.

خبرگزاری شبستان_ گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: همزمان با شب عاشورای حسینی سراسر شهرستان‌های گیلان از رودسر و لنگرود تا صومعه‌سرا، ماسال و فومن از روی رودبار و منجیل تا تالش و آستارا یکپارچه غرق در اندوه و ماتم شد و مردم با حضور در هیئت‌های عزاداری در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به عزاداری می‌پردازند.

 

 مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه مملو از جمعیتی است که با بر تن کردن پیراهن سیاه عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) نشان می‌دهند.

 

پیر و کودک و جوان همه آمده‌اند تا عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) و یاران باوفایش نشان داده و بگویند ما نهضت حسینی را ادامه می‌دهیم و حتی در شرایط کرونایی و با رعایت اصول بهداشتی، عزاداری های حسینی را برگزار می‌کنیم.

 

تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم باشکوه حسینی در جای جای شهرستان‌ها انجام شده و امشب مردم ضیابر و شاندرمن و دیگر شهرها به صورت هیئت‌های سینه‌زنی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عزاداری خیابانی می‌کنند.

 

 

امروز شهرستان‌های گیلان غرق در عزا و ماتم بود و عاشقان حضرت عباس(ع) به سوگ و ماتم نشستند و با برگزاری مراسم عشق و ارادت خود را به حضرت عباس(ع) نشان دادند.

 

امشب دیار مردم گیل و دیلم، حال و هوای خاصی به خود گرفته و مردم با سوگ و ماتم نوای یا ابوالفضل(ع) و یا حسین(ع) سر می‌دهند و بر سر و سینه خود می‌کوبند و اشک ماتم فرو می‌ریزند.

 

یکی از عزاداران حسینی که مسافر تهرانی بود و به ضیابر سفر کرده اظهار کرد: مراسم عاشورای حسینی در این منطقه وصف‌ناپذیر است و من همه‌ساله در این مراسم حضور می‌یابم.

 

وی با بیان اینکه هرچند امسال به دلیل شرایط کرونایی مراسم هرساله هیئت ذوالجناح برگزار نمی‌شود افزود: اما برنامه‌های دسته سنتی شب تاسوعا برگزار شد و دسته سینه‌زنی شب عاشورا و صبح عزا برگزار می‌شود.

 

 

یکی از عزاداران حسینی فومن گفت: از ابتدای ماه محرم تا روز عاشورا روزانه یک هزار پرس غذای گرم از سوی آستان مقدس امامزاده میرزا گلزار شهدای فومن و هیئت منتظران حضرت قائم (عج) این شهر پخت و در میان نیازمندان این شهرستان توزیع می‌شود.

 

یکی از عزاداران صومعه‌سرا هم تصریح کرد: اگرچه امسال به دلیل شرایط کرونا مراسمات محدودتر برگزار شد اما بر کیفیت آن افزوده شد.

 

در هر گوشه شهر که نگاهی بیندازیم در این ساعت ها مراسم‌های عزاداری و سوگواری برپاست و عزاداران با چشم‌های گریان بر سر و سینه خود می‌زنند و عزادار سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

 

 

حضور پر شور جوانان در کنار پیرغلامان حسینی که عمری را در ارادت و محبت به اهل بیت پیامبر(ع) سپری کرده‌اند در قالب مراسم‌های عزاداری این پیام امام معصوم را تاکید می‌کنند که همانا از شهادت حسین(ع) حرارتی در قلوب شیعیان است.

 

امشب همه یک صدا فریاد «لبیک یا حسین(ع)» سر داده و دل‌های بی‌قرار به سوی اسیران کربلا پر می‌کشد تا همچون شمع در اندوه شهدا و اسراء بسوزند.

 

کد خبر 966003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha