تمام تلاش امام حسین (ع) و اولیای الهی برای نزدیک شدن دل‌‌ها بود

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری با بیان اینکه تمام شیاطین، کفار و معاندین حرکت انبیاء الهی به دنبال این بودند که تن‌های آدمی را به یکدیگر نزدیک کنند اما به دل‌ها فاصله دهند گفت: تمام تلاش امام حسین (ع) و اولیای الهی برای نزدیک شدن دل‌ها بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی‌نوری» عصر امروز (شنبه ۸ شهریور) در اجتماع بزرگ یوم‌العباس، با اشاره به اینکه همه طبیعت انسان برای رسیدن به آرامش تلاش می‌کند اظهار کرد: گروهی از این انسان‌ها فقط برای آرامش جسم و تن خود تلاش می‌ کند و گروهی دیگر آرامش را در رسیدن به روح، جان و نفس خود می‌داند.

 

امام جمعه اندیمشک افزود: گروه اولی که فقط به جسم نگاه می‌کنند، تمام تلاش خود را برای خود و خانواده به‌کار می‌گیرند و گروه دومی که آرامش را در روح، جان و نفس خود می‌داند، همه مردم را خانواده خود می‌بیند و تمام دغدغه‌های مردم را دغدغه خود می‌داند.

 

وی با اشاره به اینکه روح وقتی تعالی پیدا کرد جسم دیده نمی‌شود اضافه کرد: هر مقداری که روح رشد کند، جسم‌ها به زحمت می‌افتند و هر مقداری که روح ترقی پیدا کند، زحمت جسم‌ها بیشتر می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری تصریح کرد: به هر میزانی که روح رشد کند، به همان میزان هم باید سختی را تحمل کند همچون شهدا که روح آسمانی و بلندی داشتند و جسم‌های آنها سختی‌های زیادی کشیدند تا راه را برای بشریت باز کنند.

 

وی عنوان کرد: فجایعی که در روز عاشورا رخ داد، جریمه روح بزرگ و بالای امام حسین (ع) بودند و روح بزرگ اولیای الهی باعث شده که ما احساس کنیم جسم‌های آنها سختی دیده‌اند.

 

امام جمعه اندیمشک بیان کرد: کاروان امام حسین (ع) به ما درس می‌دهد که نسبت به جامعه بی‌تفاوت نباشیم و تمام دغدغه روح حضرت سیدالشهدا (ع) سیراب کردن لشکریان حر در ابتدای ورود به صحرای کربلا بود.

 

وی ادامه داد: دغدغه‌مندی و دردمندی حضرت اباعبدالله (ع) فقط در انسان‌هایی دیده می‌شود که روح بزرگی دارند و این فقط اختصاص به مکتب امام حسین (ع( دارد.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری خاطر نشان کرد: ما با هجوم فردیت مواجه هستیم و باید از این طوفان فردیت خارج شویم و اجازه ندهیم تنهایی‌طلبی جای همدلی را بگیرد.

 

وی با بیان اینکه تمام شیاطین، کفار و معاندین حرکت انبیاء الهی به دنبال این بودند که تن‌های آدمی را به یکدیگر نزدیک کنند اما به دل‌ها فاصله دهند یاد آور شد: تمام تلاش امام حسین (ع) و اولیای الهی برای نزدیک شدن دل‌ها بود.

 

کد خبر 966004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha