نبرد امام حسین(ع) و یارانش، نبرد حق بود نه نبرد تعصب

سید «حسن نصرالله» در سخنرانی خود به مناسبت شب دهم ماه محرم تاکید کرد: یاران امام حسین (ع) تا پای جان قهرمانانه و با عزت جنگیدند. آنها به شدت به امام و حق ایمان داشتند؛ به همین دلیل نبرد آنها، نبرد حق بود نه نبرد تعصب.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم، سید «حسن نصر الله» دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی خود به مناسبت شب دهم ماه محرم گفت:  شب دهم ماه محرم به شب خداحافظی و حزن‌انگیزترین شب معروف است.  حزن امسال بیش از سال‌های گذشته است، زیرا شیعیان از حضور در تجمع‌ها و دیدار سراسر عشق و محبت یکدیگر محروم شده‌اند.

 

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در ادامه با بیان اینکه سخنرانی امشب خود را به یاران امام حسین (ع) اختصاص می‌دهد، از یاران امام تمجید کرد و گفت: اصحاب امام حسین (ع) هیچ گاه امام خود را رها نکردند و او را تنها نگذاشتند.

 

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: در روز و شب دهم ماه محرم هر یک از یاران امام حسین (ع) این امکان را داشتند که بگریزند؛‌ اما آنها این کار را نکردند. امام حسین (ع) در شب دهم ماه محرم به یاران خود این اجازه را داد که بروند؛ اما یاران امام،‌ چه زنان چه مردان، این کار را نکردند و در کنار امام ماندند.

 

سید حسن نصرالله تاکید کرد: یاران امام حسین (ع) تا پای جان قهرمانانه و با عزت جنگیدند. همچنین زنانی که در کربلا حضور داشتند، نیز استوار، محکم و پایدار بودند.

 

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در ادامه سخنانش گفت: تاریخ چنین گروهی را هیچ گاه به خود ندیده است؛‌ گروهی که با وجود محاصره شدن، در کنار رهبر خود ایستادگی کردند با آنکه این فرصت را داشتند با حفظ آبرو از نبرد عقب‌نشینی کنند. آنها به شدت به امام و حق ایمان داشتند؛ به همین دلیل نبرد آنها، نبرد حق بود نه نبرد تعصب.

 

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان با اشاره به پیشینه ایمانی، معنوی و عقایدی یاران امام حسین (ع)، تأکید کرد: یاران امام حسین (ع) در قبال خداوند، دین و امت‌شان خود را مسئول می‌دانستند و در قبال دردها و رنج‌های امت بصیرت و فهم کافی داشتند. یاران امام حسین (ع) یقین داشتند که خداوند تمام اقدامات آنها را زیرنظر دارد.

 

دبیرکل حزب‌الله با ذکر صفاتی از اصحاب امام آنها را بسیار شجاع، عاشق و دوستدار خداوند، قرآن کریم، پیامبر و امامشان توصیف کرد و گفت: این افراد جان و مال خود را در راه امام‌شان می‌دادند و تا آخرین لحظه با ثبات و شهامت در کنار امام جنگیدند.

 

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در بخشی از اظهارات خود گفت: اگر مقاومت لبنان با آمریکا خط ارتباطی برقرار کند، آنها برای امنیت رژیم صهیونیستی، همه چیز به نیروهای مقاومت می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه پول، قدرت، توسعه نظامی سیاسی لبنان به نفع حزب‌الله است، گفت:  میلیاردها دلار پول به حزب الله پیشنهاد شده است که در مقابل این‌ها از ما می‌خواهند که از حق دست برداریم و ما هیچ گاه این کار را نخواهیم کرد.

 

سید حسن نصرالله در ادامه تاکید کرد: زمانی که نبرد میان حق و باطل است، بی‌طرفی معنایی ندارد. واجب دینی، ایمانی، شرعی، و اخلاقی این است که باید در کنار حق بایستیم و باطل را رد کنیم.

 

سید حسن نصرالله با اشاره به حمله رسانه‌ای علیه حزب‌الله و با بی‌سابقه بودن آن طی ده‌ها سال‌ گذشته، گفت: امروز ده‌ها میلیون دلار صرف می‌شود. برخی سفارت‌‌های عربی و همچنین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به شبکه‌های تلویزیونی پول می‌دهند تا به حزب‌الله حمله کنند.

 

دبیرکل جنبش حزب‌الله ادامه داد: حمله رسانه‌ای که امروز علیه حزب‌الله به راه افتاده بی‌سابقه بوده است.  یک اتاق تمام این رسانه‌ها را علیه حزب‌الله مدیریت می‌کند.

 

سید حسن نصرالله همچنین گفت: دشمنان حزب‌الله از نظر سیاسی، امنیتی و نظامی شکست خوردند و حزب‌الله همچنان به مقابله با آنها ادامه می‌دهد.

 

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «از جمله ابزارهای مقابله با حمله ضد مقاومت، بایکوت بسترها و پایگاه‌های گمراه‌کننده است».

 

سید حسن نصرالله در ادامه خواست که صحت هر گونه محتوای رسانه‌ای بررسی شود و احتمال داد که در آینده با مشکلات بزرگ تر از جعل اخبار رو به رو شوند.

 

ایشان افزودند: هدف از جنگ شایعه پراکنی علیه ما افزایش فشار روانی علیه محیط [مقاومت] و جامعه ماست تا از یاری مستضعفان دست برداریم. به وحشت‌انداختن، کشتار، ترور و ویرانی منازل، مقاومت را نخواهد ترساند.

کد خبر 966059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha