رعایت عفاف و حجاب از آشکارترین نشانه های سلامت جامعه اسلامی است

حجت الاسلام قدرتی گفت: رعایت حجاب و عفاف یکی از از آشکارترین نشانه های سلامت جوامع اسلامی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، حجت الاسلام «نورالله قدرتی» در سومین جلسه کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌ های اجتماعی استان بیان کرد: رعایت حجاب و عفاف یکی از بزرگ ‌ترین شاخص‌ های ارزش انسانی و از آشکارترین نشانه های سلامت جوامع اسلامی به شمار می رود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: حفظ عفت عمومی  نه تنها فریضه واجب بلکه اهتمام همگانی برای رعایت آن از مصادیق دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر است و وضع قوانین در این خصوص علاوه بر استحکام و حراست از سلامت دینی، اخلاقی و روانی ثمرات و دستاوردهای نیکویی برای جامعه در پی خواهد داشت.

وی افزود: بحث عفاف و حجاب یک موضوع فردی نیست چراکه این امر یک حقوق جمعی است و اگر در وضعیت دشوار اقتصادی که اکنون در آن قرار داریم به عفاف و حجاب دقت نکنیم، شیطان صفت‌ها جوانان و نوجوان جامعه را به فساد می ‌کشند.

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: رعایت عفاف و حجاب یک دغدغه و ارزش اسلامی است که منجر به حفظ و صیانت از آرامش جامعه خواهد بود و عدم رعایت آن آسیبی است که منجر به افزایش جرائم آسیب‌ های اجتماعی متعدد در جامعه می شود.

وی اعلام کرد: باید هر دستگاهی وظایف خود را در خصوص عفاف و حجاب انجام دهد تا جامعه به وضعیت مطلوبی برسد همچنین دستگاه قضایی باید در خصوص رعایت این موضوع در جامعه ورود پیدا کند تا از وضعیت بدحجابی که باعث سلب آرامش خانوادهها شده است، رهایی یابیم.

رئیس کل دادگستری قزوین در پایان یادآور شد: یکی از موضوعات مهم قیمت چادر در بازار است که دستگاه‌های مربوطه باید این موضوع را بررسی کنند و چادرها با قیمت مناسبی به فروش برسد تا متقاضیان قدرت خرید داشته باشند، همچنین باید با تولیدی‌هایی که مانتوهای غیر‌متعارف تولید می ‌کنند برخورد شود.

کد خبر 966066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha