سفر به استان‌های قرمز باعث افزایش شیوع کرونا در دزفول شده است

پور‌آیین با اشاره به نظارت بازرسان مرکز بهداشت دزفول بر تدفین مواردی از فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در  روزهای گذشته در این شهرستان گفت: متاسفانه سفر به استان‌های قرمز باعث افزایش مجدد شیوع کرونا شده است.

«رضا پورآیین» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، از نظارت بازرسان مرکز بهداشت دزفول بر روند تدفین مواردی از فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در روزهای گذشته خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه پس از اعلام وضعیت سفید در شهرستان، تفکر مردم بر این بود که دیگر کرونا تمام شده و همین غفلت باعث کاهش درصد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی توسط مردم کاهش یابد.

 

رئیس مرکز بهداشت دزفول افزود: متاسفانه به همین خاطر  بار دیگر شهرستان دزفول در وضعیت هشدار قرار گرفت و چنانچه دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان نادیده گرفته شود، احتمال بازگشت به وضعیت قرمز نیز وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: حقیقتا در طول دهه اول محرم پس از بازدیدهایی که از تکایا و دسته‌جات عزاداری شد، درصد بالایی از شیوه‌نامه‌ها رعایت شده بود، اما موضوع نگران‌کننده، مسافرت‌های تابستانه به مناطق قرمز کشور است.

 

پورآیین تصریح کرد: سفر به استان‌هایی با وضعیت قرمز باعث جابه‌جایی و انتشار ویروس خواهد شد. لذا بایستی از مسافرت‌ها، مهمانی و دورهمی‌های غیرضرور اجتناب کرد. 

 

وی با اشاره به سوءبرداشتی که در بین قشر جوان مبنی بر عدم ابتلای آنها به بیماری یا ابتلا به نوع خفیف بیماری وجود دارد ابراز کرد: به دلیل اینکه رفتار این ویروس به ویژه در ۶ ماهه دوم سال جاری ناشناخته است و همچنین به علت ناقل بودن قشر جوان و اینکه معمولا در هر خانواده‌ای، فرد سالمند و یا افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن نیر وجود دارد، لازم است این قشر هم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند. 

 

رئیس مرکز بهداشت دزفول در پایان یاد آور شد: مشارکت اجتماعی تمامی اقشار مختلف جامعه از جمله مردم، اصناف، صنایع و ادارات در خصوص رعایت اصول بهداشتی به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا همچنان مهم و ضروری است.

 

کد خبر 966106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha