پیوستن آبادانی‌ها در شب تاسوعا و عاشورای حسینی به پویش نذر خون

مقبلی از اهدای نذر خون آبادانی‌ها همزمان با شب تاسوعا و عاشورای حسینی در پایگاه انتقال خون این شهرستان و پیوستن به پویش نذر خون خبر داد و گفت: به همه گروه‌های خونی نیاز مبرم داریم.

«سحر مقبلی» ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از نیاز مبرم پایگاه انتقال خون آبادان به همه گروه‌های خونی خبر داد و اظهار کرد: به جز بیماران دیالیزی، هموفیلی و تالاسمی، گروه‌های حساس و اتاق‌های عمل، با توجه به شیوع بیماری کرونا، بیماران این ویروس نیازمند خون هستند.

 

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان آبادان افزود: خوشبختانه در شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی عزاداران با حضور در پایگاه انتقال خون این شهرستان در پویش نذر خون شرکت و خون خود را به افراد نیازمند اهدا کردند. با افزایش بیماران مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان، بیماران بسیاری نیازمند دریافت واحدهای خونی هستند.

 

وی تصریح کرد: اهداکنندگان می‌توانند ضمن مراجعه به سایت نوبت‌دهی به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir با دریافت نوبت طبق زمان دریافتی در مرکز حاضر شوند و بدون تاخیر اقدام به اهدای خون کنند.

 

مقبلی با بیان اینکه پایگاه انتقال خون آبادان تامین‌کننده خون مورد نیاز مراکز بیمارستانی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان است تاکید کرد: علاقه‌مندان به اهدای خون، هنگام مراجعه به این پایگاه باید کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشند.

 

وی یاد آور شد: بیماری کرونا از طریق اهدای خون منتقل نمی‌شود و علاوه بر آن پایگاه انتقال خون آبادان به طور مستمر ضدعفونی می‌شود.

 

کد خبر 966156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha