اجرای طرح شنبه های کتاب در مسجد حضرت ابوالفضل (ع)

حیدری گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم طرح شنبه های کتاب با معرفی کتاب «آنچه در کربلا گذشت» در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن اجرا شد.

«علی اصغر حیدری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: طرح شنبه های کتاب یکی از طرح های متاثر در زمینه ترویج فرهنگ کتاب است که تاکنون توسط کانون فرهنگی هنری شهید علم الهدی شهر بن به صورت مستمر در روزهای شنبه برگزار شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید علم الهدی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن ادامه داد: این طرح با حضور نمازگزاران توسط اعضای کانون و امام جماعت مسجد بین نماز مغرب و عشا اجرا می شود.

 

وی ابراز کرد: در این هفته از طرح شنبه های کتاب، کتاب «آنچه در کربلا گذشت» در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن برای نمازگزاران معرفی شد.

 

حیدری گفت: کتاب «آنچه در کربلا گذشت»، اثر شیخ عباس قمی درباره واقعه کربلا و وقایع پس از آن است که از ولادت امام حسین (ع) آغاز می‌شود و سپس مناقب حضرت و آنگاه تمام وقایع بیعت تا شهادت ایشان را شرح می‌دهد. میرزا ابوالحسن شعرانی و محمدباقر کمره‌ای این کتاب را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید علم الهدی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن ادامه داد: نام این کتاب برگرفته از حدیث امام صادق (ع) است که فرمودند: «نفس کسی که به خاطر مظلومیت ما اندوهگین شود تسبیح است، اندوه بر ما عبادت است و کتمان و پوشاندن راز ما جهاد در راه خدا است».

 

خاطرنشان می شود: کتاب «آنچه در کربلا گذشت» از انتشارات «آدینه سبز» با ۵۸۷ صفحه است که به قیام مختار ثقفی نیز اشاره ای دارد.

 

 

کد خبر 966247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha