ایجاد سه مرکز جدید علمی کاربردی در فارس

دانش منش گفت: بیش از ۲۵ مرکز فعال علمی کاربردی در فارس وجود دارد و سه مرکز به تازگی تاسیس شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حبیب دانش منش»، امروز (دوشنبه 10 شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یک دانشگاه مهارتی نسل سوم مشغول به آموزش است، گفت: بیش از 25 مرکز فعال علمی کاربردی در فارس وجود دارد و سه مرکز به تازگی تاسیس شدند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس با اشاره به اینکه در سه سال اخیر تلاش کردیم مراکز ما ماموریت گرا باشند، تاکید کرد: سطح بندی مراکز برای دومین سال خوشبختانه رشد خوبی را شاهد بودیم و مراکز بیش از 25 درصد رشد کردند و اغلب از سطح سه به 2 سطح بندی رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مراکز ما به عنوان برتر کشوری معرفی شده است، افزود: آمار نشان می دهد 41 کد رشته محل جدید در استان امسال اضافه شده است که در مقاطع کاردانی و کارشناسی هستند.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که در مجموع 189 کد رشته محل برای سال تحصیلی جدید آماده آموزش است، اظهار کرد: بیش از 70 درصد دروس ما عملی نظری هستند.

وی با اشاره به اینکه در همه گیری کرونا یکی از مباحث مطرح شده در این دانشگاه آموزش مجازی بود که نیم سال گذشته با استفاده از سامانه مجازی دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: این موضوع موفق بود اما برای دروس عملی با مشکل مواجه شدیم.

دانش منش با اشاره به اینکه برای مهرماه جاری هم قطعا آموزش ها غیر حضوری و مجازی خواهد بود لذا تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است، یادآور شد: فارس یکی از استان هایی است که سامانه مستقل آموزش مجازی دارد و برای آزمایش این مورد هفته جاری یک مانور برگزار کرده و این سامانه را مورد آزمایش قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه واحد فناوری اطلاعات استان با همکاری دیگر مراکز این سامانه را آزمایش می کنند، افزود: آزمون ها به صورت مجازی برای نیم سال بعد برگزار خواهیم کرد و سعی خواهد شد برای نیم سال بعد دروس عملی کمتر به دانشجو ارائه شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نتایج آزمون ها نشان می دهد میانگین نمرات با نیم های حضوری تفاوتی ندارد، یادآور شد: ثبت نام در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته از 11 تا 17 شهریور  از سایت سازمان سنجش انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه 2 سال است ایجاد مراکز نوآوری در جوار مراکز را دنبال می کنیم و بیشترین مراکز ایجاد کردیم، افزود: هدایت دانشجویان برای ایجاد کسب و کارهای نوپا بیش از 10 مرکز در حوزه صنعت، کشاورزی، مدیریت، خدمات اجتماعی و مدیریت راه اندازی می شود.

دانش منش با یادآوری این مطلب که طرح شتاب دهنده «کارنو» را اجرایی کردیم و اولین دوره گروه های استارت آپی در حال فعالیت هستند، تاکید کرد: سه تیم شتاب دهنده ما آمادگی دارند شرکت دانش بنیان خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که به مرحله ثبت شرکت در مجموعه نوآوری برسند 50 میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت کنند، افزود: بیش از 75 درصد دانش آموختگان در کل کشور شاغل هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در اهداف بلند مدت ایجاد مقطع کاربردی کارشناسی در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: تعدادی از مراکز وابسته به نهادهای دولتی را تعطیل کردیم و برای آنان مرکز معین در نظر گرفته شد در این راستا ایجاد مراکز خصوصی گام برداریم که برای دانشکده خبر شیراز فعلا جهاد دانشگاهی به عنوان معین معرفی شد اما هر رسانه خصوصی که توانایی ایجاد دانشگاه در جوار محل را دارد، می تواند در خواست خود را به ما برای دانشکده خبر، ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه تمهیداتی در حال اجرا هست که دانشجویان کل شهریه را به صورت وام قرض الحسنه تحویل گیرند و به صورت اقساطی شهریه را پرداخت کنند، تاکید کرد: ما سعی کردیم با مکاتبات ترافیک دانشجویان و اساتید در زمان سامانه های ما، رایگان باشد اما در نیم سال گذشته دانشجویان و استادانی که مشکل پهنای باند و سخت افزاری داشتند از امکانات مراکز استفاده کردند.

کد خبر 966268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha