مراجعه بیش از ۱۸۰۰  نفر به پایگاه های انتقال خون  گیلان در تاسوعا و عاشورای حسینی

ایزدی از مراجعه بیش از هزار و ۸۰۰ نفر از گیلانیان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به پایگاه انتقال خون استان خبر داد.

«گیتی ایزدی‌پور» با تشکر از مشارکت مردم نوعدوست گیلان در اهدای خون به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی تعداد یک هزار و ۸۴۶ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان گیلان مراجعه کردند که از این تعداد، یک هزار و ۶۶۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.
 
 
مدیرپزشکی انتقال خون گیلان با بیان اینکه از مجموع اهداکنندگان خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در گیلان، ۹۴.۶۵ درصد مرد و ۵.۳۴ درصد زن هستند، گفت: با توجه به پویش نذر اهدای خون و تشکیل هشتگ اهدای خون مادرانه( #اهدای_خون_مادرانه ) در روز شهادت حضرت علی اصغر(علیه السلام) در سال جاری شاهد افزایش حضور بانوان در امر اهدای خون بوده‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته اهدای خون بانوان بیش از یک درصد افزایش یافته است.
 
 
ایزدی‌پور از افزایش پنج درصدی اهدای خون باراولی‌ ها خبر داد و افزود: شیوع ویروس کووید ۱۹ و محدودیت تردد مردم باعث نشد تا اهدای خون و نجات جان همنوع فراموش شود و جوانان سرزمین ما همچون سایر مردم نوعدوست در عرصه اهدای خون و کمک به همنوع در صحنه حضور یافتند و امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد مراجعه اهداکنندگانی که برای بار اول اهدای خون داشته‌اند، افزایش یافته است.
 
 
وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور فعال تمامی پایگاه‌های انتقال خون تصریح کرد: ۱۰ پایگاه انتقال خون در رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، فومن، تالش، بندرانزلی، آستارا و سامانه خونگیری مجهز در میدان شهرداری رشت و واحد خونگیری مستقر در حرم آقا سیدجلال الدین اشرف آستانه صبح و عصر برای خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی جهت اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا فعال بودند.
 
 
مدیرپزشکی انتقال خون گیلان ضمن آرزوی سلامتی و بهبودی مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ خاطرنشان کرد:  تعداد ۱۰ نفر از بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ به شکرانه سلامت خود در این ۲روز پلاسما اهدا کردند.
 
 
وی از افرادی که شرایط اهدای پلاسما دارند دعوت کرد تا ۲۸ روز پس از بهبودی از این بیماری جهت اهدای پلاسما به اداره کل انتقال خون استان گیلان – پایگاه رشت واقع در میدان فرهنگ مراجعه نمایند و یا جهت نوبت دهی با شماره ۳۳۳۳۲۶۷۰ در ساعات اداری ۳۳۳۲۶۰۰۶تماس حاصل کنند.
 
 
ایزدی پور در پایان ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون در استان گیلان خواستار استمرار همکاری آنان برای تامین خون های موردنیاز بیماران شد و خاطرنشان ساخت: پویش نذر اهدای خون از تاسوعا تا اربعین حسینی با هدف دعوت مردم به اهدا خون در سراسر کشور راه اندازی شده است.
 
 
کد خبر 966357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha