جزییات بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی

حاجی میرزایی جزییات بازگشایی مدارس را اعلام کرد و گفت: تنها چیزی که حضوردانش آموز را می تواند ممنوع یا محدود کند، ابلاغ مقرارات بهداشتی از سوی ستاد ملی کرونا است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محسنحاجی میرزایی» در نشست خبری مجازی با اهالی رسانه گفت:اصولی که مورد تاکید ما برای بازگشایی مدارس است، ارایه آموزش به همه دانش آموزان است. هیچ دانش آموزانی نباید از آموزش محروم شود و هیچ دبیری نمی تواند دانش آموزیی را از تحصیل محروم کند.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: معتقد هستیم آموزش را به همه دانش آموزان صرف نظر از شرایط، منطقه و دسترسی هایی  که دارند، مسئول هستیم آموزش را ارایه دهیم.

 

وی با تاکید بر اینکه اصل بر آموزش حضوری است گفت: تجربیات کشور های مختلف را بررسی کرده ایم و در تمام دنیا اصل بر آموزش حضوری است. به جهت اینکه هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نمی شود.کارکردهای مدرسه در شکل گیری شخصیت دانش آموزان و توسعه ارتباطات بین دانش آموز و معلم نقش دارد.

 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تنها چیزی که حضور دانش آموز را می تواند ممنوع یا محدود کند، مقرارات بهداشتی است که اگر از سوی ستاد ملی کرونا برای زمانی خاص یا مکانی خاص باشد اجرا می شود. ارتباط چهره به چهره معلم و دانش آموزان فوق العاده به ویژه در دوره ابتدایی دارای اهمیت است.

 

وی خاطر نشان کرد: امسال در آغاز سال تحصیلی اگر بخواهیم به صورت غیرحضوری برگزار کنیم با مشکل مواجه می شویم و اصل بر این  است که ارتباط بین دانش آموز و معلم برقرار شود این ارتباط در  مناطقی که می توانیم  با حضور همه دانش آموزان و اگر نمی توانیم با توزیع دانش آموزان در زمان های مختلف باید ارتباط بین دانش آموز و معلم بر قرار شود و عملیات دانش آموزی در یک ارتباط هماهنگ پیگیری شود.

 

حاجی میرزایی تصریح کرد:اصل بعدی سلامت و امنیت دانش آموزان است که حداکثر مراقبت را به عمل خواهیم اورد و مدارس ما آگاه شدند، دستور العمل وزارت بهداشت به آن ها ابلاغ شده است و دقیقا دستورالعمل ها اجرا می شود.

 

وی بیان کرد:مسئولیت سلامت بین خانواده و مدرسه است ما تلاش می کنیم در محیط مدرسه را محیطی سالم و مناسب را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم و خانواده ها هم باید همراهی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه فعال بودن مدرسه اهمیت دارد تصریح کرد: مدرسه کانون عرضه آموزش است. فعال بودن مدرسه این امکان را می دهد متناسب باهر شرایطی که قرار می گیریم مدرسه بتواند، طراحی و برنامه ریزی کند.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: اختیارات ویژه ای به شورای مدرسه که شامل مدیر ونماینده اولیا و نماینده معلم ها هستند که در چهارچوب ضوابطی که ما ابلاغ کرده ایم، می توان برنامه ریزی آموزشی را متناسب با وضعیت تغییر دهند. بنابراین مدرسه در تمام این ایام فعال است.

 

کد خبر 966408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha