مازندرانی های با بصیرت پای کار محرم در میدان مبارزه با کرونا

حضور پر رنگ مردم مازندران در عزاداری محرم در دورانی که با شیوع کرونا روبرو هستیم، نشان داد که کرونا هم نمی تواند از ارادت به امام حسین(ع) کم کند و می توان با رعایت دستور العمل های بهداشتی در ادامه فرمایشات رهبری، با بصیرت پای کار محرم بود.

خبرگزاری شبستان -مازندران؛  در دلدادگی مردم مازندران به عنوان دیار علویان به امام حسین(ع) و همه انبیای الهی و اهل بیت(ع) هیچ شکی نیست و مردم مازندران در طول سالیان مختلف، این ارادت خود را به ائمه اطهار نشان دادند و محرم امسال با وجود کرونا هم سنگ تمام گذاشتند.

این بار هم در محرم امسال با وجود همه مشکلاتی که با شیوع کرونا دامن گیر بود و از ابتدای ماه محرم و حتی قبل از آن با سیاه پوش کردن معابر و خیابان ها برای بزرگداشت شعائر دینی وارد میدان شدند.

 

در کنار عزاداری های منسجم هیات مذهبی و مساجد مازندران با رعایت دستور العمل های بهداشتی، تولید محتوا در فضای مجازی از دیگر برنامه های مهم این دوران و ماه محرم امسال با توجه به شیوع کرونا بود که رویکرد جدید ماه محرم و از رسالت مهم نخبگان و جوانان بود.

همت بلند خیران در مسیر مواسات و همدلی ماه محرم در شرایط سختی که کرونا از نظر اقتصادی به برخی از اقشار فشار وارد کرده است را نمی توان در محرم از یاد برد و در ماه محرم امسال علی رغم ممنوعیت توزیع غذای گرم و برپایی ایستگاه صلواتی، خیران توزیع آذوقه خشک و مواد غذایی خشک را در دستور کار قرار دادند.

 

دوستی با اهل بیت(ع) مهمترین درس روزهای عاشورایی

حجت الاسلام «سید محمد بابایی» هم با اشاره به برنامه ریزی های مختلف برای این دوران و تلاش برای عزاداری پر شور و شعور حسینی در ایام محرم امسال اظهار کرد: همه شرایط برای برگزاری عزاداری محرم فراهم شد و عزاداری ها با قوت و بدون هیچ مشکلی برگزار شد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان افزود: بزرگداشت شعائر دینی و مذهبی و دوستی با امام حسین(ع) دوستی برای طول تاریخ و همه ادیان است و مردم ما امسال نشان دادند که دوستی با اهل بیت(ع) مهمترین درس روزهای عاشورایی است.

وی با اشاره به فعالیت هیئت های مذهبی در طول دوران کرونایی در محرم امسال خاطر نشان کرد: همه ما در همه موارد تابع ولی امر و رهبری هستیم و با دستور رهبری، عزاداری ها براساس شیوه نامه و دستور العمل ستاد کرونا اجرایی شد و در بازدیدهای مختلف از هیات مذهبی مشکلی وجود نداشته است و برنامه های دهه اول محرم و عاشورا و تاسوعا و شام غریبان در بهشهر با قوت و با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شد و برنامه های هیات مذهبی و هر خانه یک حسینیه با قوت اجرایی شد.

حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: برگزاری زیارت عاشورا در مصلای بهشهر با رعایت پروتکل بهداشتی و برپایی نماز ظهر عاشورا در نقاط مختلف شهر و روستا همچون سایر شهرهای مازندران، از دیگر برنامه های مهم محرم امسال بود که با قوت در محلات، شهرها و روستاها اجرایی شد.

 عزاداری های خیابانی در روستاهای نکا با رعایت پروتکل بهداشتی

« مقدسی » یکی از شهروندان نکایی در روستای پوروا از بخش هزارجریب نکاست که در گفت و گو با خبرنگار شبستان در نکا گفت: عشق و دلدادگی به امام حسین(ع) و دسته روی و سینه زنی برای سید و سالار شهیدان عشقی است که از کودکی با همه ما بوده است و تمامی ندارد و در سخت ترین شرایط کرونایی هم با رعایت دستور العمل ها در میدان خواهیم ماند.

وی افزود: برنامه های محرم امسال به دلیل شیوع کرونا و با توجه به حفظ سلامت جامعه در روستای پوروا نکا در فضای باز برگزار شد و مردم با حضور گرم خود نشان دادند که عشق به امام حسین(ع) تعطیلی بردار نیست و فراموش نمی شود.

 

اجرای کاروان خودرویی عزای حسینی در بهشهر

«حسن پورقربان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بهشهر گفت: به همت قرارگاه جهادی بیت النور و حوزه 07 کربلای شهرستان بهشهر، با توجه به ممنوعیت دسته روی ها در تاسوعا و عاشورای حسینی، اجرای کاروان خودرویی عزای حسینی با قوت اجرایی شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه بهشهر افزود: هدف مهم ما در ماه محرم و عاشورای حسینی نهادینه کردن ارزش های بلند دینی و شعائر و رساندن پیام عاشورای حسینی به مردم است و نباید از این مهم غافل شویم.

وی تصریح کرد: در کنار همه برنامه های فرهنگی و اجتماعی دهه اول محرم، رسیدگی به نیازمندان و مستمندان به عنوان یکی از برنامه های مهم اهل بیت(ع) هم از یاد نرفته است و با فرمان رهبری در راستای نهضت کمک مومنانه و طرح مواسات، کمک های معیشتی در بین نیازمندان توزیع شد.

به گزارش شبستان، همه ما در قبال محرم و پیام رسانی عاشورای حسینی رسالتی بر عهده داریم و مهمترین آن احیای امر به معروف و نهی از منکر و کاهش آسیب های اجتماعی است تا ضمن نهادینه کردن این مهم از انحراف و تحریف عاشورا و محرم جلوگیری کرد.

کد خبر 966420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha