۵ میلیون نفر دانش آموز در کشور فاقد امکانات لازم برای آموزش مجازی هستند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: تقریباً ۳ میلیون نفر دانش آموز در کشور تبلت و موبایل هوشمند و ۲ میلیون نفر هم به اینترنت دسترسی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر محمدمهدی زاهدی دوشنبه (10 شهریور) در شورای آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در کمیسیون آموزش جلسات متعددی در موضوع بازگشایی مدارس داشتیم و ۱۰ روز پیش با وزیر آموزش و پرورش جلسه داشتیم و بحث های کارشناسی دقیق مطرح شد و نظر کمیسیون، نظر انتقادی بود و وزیر به موارد مطرح شده پاسخ داد.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تقریباً 3 میلیون نفر دانش آموز در کشور هستند که تبلت و موبایل هوشمند ندارند و 2 میلیون نفر هم به اینترنت دسترسی ندارند؛ پس 5 میلیون دانش آموز از بیش از 14 میلیون دانش آموز الان مشکل دارند تا بتوانند از طریق شبکه شاد به سیستم آموزشی متصل شوند.

 

 

وی با ابراز نگرانی از وضعیت موجود گفت: همیشه بچه های دوره ابتدایی را از موبایل منع می کردیم اما الان بدون داشتن موبایل نمی تواند آموزش ببیند.

 

 

زاهدی با بیان اینکه مسئله دیگر بحث محتوای آموزشی است، ادامه داد: آمار ثبت نام در شبکه شاد جای بحث دارد به طوری که مدارس بعضاً دانش آموزان را ثبت نام کردند اما بچه نمی داند چگونه از این شبکه شاد استفاده کند؛ در حالی که بتوانیم از یک نرم افزار داخلی مانند پیام رسان داخلی برای آموزش استفاده کنیم خوب است اما باید پلت فرمی که باید آماده باشد، آماده نکرده و از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انتقاد داریم که چرا نیامده بستر لازم را فراهم کند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: سیستم شاد این طور نیست که فکر کنیم الان می تواند 10 میلیون دانش آموز را آموزش بدهد لذا باید آموزش و پروش یک فکر اساسی بکند.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید منافع ملی را در نظر بگیریم و اشکالات را با ما مطرح کنید که ما با وزیر و معاونین وزیر مطرح کرده و رفع می کنیم.

کد خبر 966433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha