واقعه کربلا یک دانشگاه انسان‌سازی است/ فعالیت ۴۰۰ هیئت مذهبی در کرمانشاه

حجت الاسلام کماسی، گفت: تاریخ ۱۰ روزه کربلا یک دانشگاه انسان سازی است که همواره باید از آن بهره جست.

حجت الاسلام علی اوسط کماسی در گفت و گو با خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با تسلیت شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان اظهار کرد: اگر در تاریخ بنگریم از ایشان و یارانشان مظلوم تر نمی بینیم که ۷۲ نفر در مقابل سپاهی مسلح ایستادند و با تمام وجود ازاسلام، قرآن و نماز و … دفاع کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه افزود: تاریخ ۱۰ روزه کربلا یک دانشگاه انسان سازی است و همه آن درس است که باید از آن بهره گرفت.

وی در ادامه با قدردانی از رییس سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: مسئولیت برگزاری عزاداری امام حسین(ع) را در بحران کرونایی به عهده گرفتند و نگذاشتند که علم امام حسین(ع) بر زمین بماند.

حجت الاسلام کماسی ادامه داد: مسئولین هیئات پای کار آمدند و براساس دستورالعمل های ابلاغ شده از سوی ستاد مقابله با کرونا به عزاداری پرداختند، عزاداری در فضای باز برگزار شد و در این راستا از ظرفیت مدارس و ورزشگاه ها نیز استفاده شد.

وی با تاکید بر اینکه هیئت های مذهبی همواره مطیع اوامر رهبری هستند، ادامه داد: فرمایشات رهبری همواره فصل الخطاب است و باید در همه قضایا گوش به فرمان ولایت به عنوان یک دیده بان آگاه باشیم و تاریخ نشان داده است هر کجا گوش به فرمان ولایت فقیه بودیم، موفق شده ایم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه خاطر نشان کرد: به دنبال این بودیم که برنامه های عزاداری به نحو مطلوب و با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرایی شود که به حمدالله اینگونه نیز بود.

این مسئول با اشاره به بازدید از هیئت های مذهبی به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه داد: ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار هیئت های مذهبی قرار گرفت.

حجت الاسلام کماسی با قدردانی از رعایت هیئت های مذهبی گفت: چند هیئتی نیز که  در آنها پروتکل های بهداشتی به نحو مطلوب رعایت نمی شد، تذکرات لازم به آنها داده شد و کارشناسان همواره ناظر بر عملکرد هیئت های مذهبی بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: در محرم امسال بیش از ۴۰۰ هیئت مذهبی در استان کرمانشاه فعال بودند و آیین های عزاداری در آنها برگزار شد، هر چند تعداد هیات استان بالاتر است اما با توجه به محدودیت هایی که وجود داشت و برخی از هیئت ها امکان برگزاری مراسم را در فضای باز نداشتند.

این مسئول با اشاره به اینکه امیدواریم این ویروس منحوس به برکت اهل بیت و امام حسین(ع) از میان برود، گفت: مردم ما همواره ثابت کردند در هر شرایط و زمانی چراغ محافل امام حسین(ع) خاموش نخواهد شد و محبتی که خداوند در دل مردم قرار داده است محبتی الهی است.

کد خبر 966473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha