کیفیت هوای چهارمحال و بختیاری کاهش می یابد

چراغپور گفت: از امروز دوشنبه ۱۰ شهریور تا پایان هفته وزش باد شدید به ویژه در بعدازظهرها منجر به وقوع گرد و خاک و کاهش کیفیت هوای استان چهارمحال و بختیاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «مهران چراغپور» امروز (دوشنبه ۱۰ شهریور) در جمع خبرنگاران در هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پنج چشمه گرد و خاک در استان وجود دارد که بر اثر خشکسالی سال های اخیر در روزهایی که وزش باد شدت می‌گیرد، منجر به آلودگی هوای استان می شود.

 

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با این وجود طی ۲ روز آینده با افزایش ابر و وقوع رگبار باران از گرد و خاک شکل گرفته در استان کاسته می شود اما به سبب وقوع رعد و برق توصیه می شود تا افراد محلی و مسافران از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی خودداری کنند.

 

چراغپور، شدت ناپایداری‌های جوی در استان را برای روز سه‌شنبه اعلام کرد و گفت: رگبارهای پراکنده در مناطق شرقی استان در این روز شدت بیشتری می گیرد.

 

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خنک شدن هوای استان طی روزهای اخیر تصریح کرد: هوا در روزهای آینده نیز بین یک تا ۲ درجه کاهش می یابد.

 

چراغپور از تاخیر بارش‌های پاییزه در استان خبر داد و گفت: با توجه به قرارگیری در ماه پایان سال آبی جاری بارش موثری در استان وجود ندارد و سال آبی با کاهش ۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و کاهش هفت درصدی در مقایسه با دوره مشابه بلندمدت به پایان می رسد.

 

وی افزود: روند خشکسالی نیز در استان چهارمحال و بختیاری تداوم می یابد و این استان همچنان در ردیف نخست استان های کشور قرار دارد.

 

کد خبر 966527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha