محرم متفاوت در کانون های مساجد کرمانشاه/نظم و اتحاد در هیات‌های عزادار

محرم امسال همچون سنوات گذشته نبود اما نظم و اتحاد در گوشه کنار هیات های عزاداری و کانون های مساجد دیده می شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، عشق به حسین (ع) کودک و جوان و میانسال ندارد همه با شوری وصف نشدنی مراسمات عزای امام شهیدان را در سراسر استان اقامه کردند.

 

جلوه ی خاص مراسمات امسال حضور چشمگیر جوانان بود ،با توجه به شرایط حاکم بر کشور (شیوع ویروس کرونا) و نیز استان کرمانشاه ،گمان بر این بود استقبال مردم کم باشد ولی حضور مردم خط بطلان بر تمامی گمانی زنی ها زد و نظم حاکم بر هیات ها خشم دشمنان را برانگیخت.

 

نکته حائز اهمیت این است به تمامی جهان ثابت شد مردم ایران پیرو دستورات ولی امر خود هستند و همواره در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در تمامی عرصه ها حاضر می شوند . 

 

کرونا فرصتی شد تا به تمامی دشمنان ثابت شود پرچم عزای امام حسین هیچوقت  زمین نمی ماند و جوانان این مرز و بوم شرایط سخت را تحمل می کنند اما شور و شعور حسینی را به معرض دید همگان می گذارند .

 

بازتاب گسترده ی مراسمات عزاداری اباعبدالله در رسانه های داخلی و بیگانه موجب شد دنیا نظاره گر شکوه و عظمت عزاداران حسینی باشد و نشان داد مردم نه برای نذر بلکه به عشق امام حسین در مراسمات شرکت می کنند .

 

تنوع در برنامه ها باتوجه به شرایط سخت کرونا

 

حجت الله قاسمی مدیر کانون نوالحسین (ع) کرمانشاه با اشاره به تنوع برنامه های برگزار شده در دهه محرم به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: امسال مراسمات عزاداری در مسجد و در کانون به صورت مجزا با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی انجام شد .

 

وی با اشاره اظهار کرد: یکی از برنامه های شاخص دهه اول محرم میزبانی خانواده های شهدا در هر محله بود که مراسمات عزاداری و روضه خوانی درب منازل شهدا برگزار می شد .   

 

قاسمی بیان کرد: از اول ماه محرم هر شب به صورت منظم در چارچوب دستورالعمل های بهداشتی مراسم امام حسین برگزار شد و پذیرایی ها با توجه به شرایط به صورت بسته بندی شده بین عزاداران توزیع شده است.

 

 اتحاد و انسجام بی نظیر هیات ها در برگزاری مراسم 

 

غلامرضا نوری مدیر کانون شهدای سراب قلعه شاهین شهرستان سرپل ذهاب به خبرنگار شبستان در کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسمات امسال در کنار رعایت فاصله گزاری اجتماعی و زدن ماسک حال و هوای دیگری داشت با توجه به سختی شرایط حاکم شور و شوق وصف ناشدنی در برگزاری مراسمات وجود داشت .

 

وی اظهار کرد: با تلاش همگانی و اتحاد و انسجام هیات ها مراسم امسال بسیار خوب برگزار شد و توزیع ماسک برای عزاداران و پذیرایی ها در قالب بسته بندی با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفت.

کد خبر 966596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha