سرمایه گذاران واقعی در بخش گلخانه حمایت می شوند

خمسه با اشاره به حمایت از سرمایه گذاران در بخش گلخانه گفت: دنبال سرمایه گذار واقعی در بخش گلخانه های استان هستیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزای شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «فاطمه خمسه» در جلسه کمیته تخصیص آب گلخانه ها و صنایع تبدیلی بیان کرد: باید با وحدت رویه و همچنین نظارت، دقت بیشتر و کار کارشناسی به متقاضیانی که به دنبال تولید در محیط گلخانه هستند، مجوز فعالیت داده شود .

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: گلخانه باید توجیه اقتصادی داشته باشد تا سرمایه گذار در ادامه فعالیت دچار مشکل نشود .

 

وی با اشاره به اهمیت وضعیت منابع آبی استان تصریح کرد: لازم است مناطق ممنوعه در اطراف شهر برای صدور مجوز گلخانه مشخص شود تا سرمایه گذاران دچار مشکل نشوند .

 

خمسه افزود: حداقل زمین با توجیه اقتصادی برای گلخانه ۳ هزار مترمربع بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورری است که مورد تائید بانک برای پرداخت تسهیلات است، برای گلخانه های حومه شهر هم حد مجاز در مقیاس کوچک 300 متر در نظر گرفته شده که با توجه به سیاست دولت برای حمایت از واحدهای گلخانه ای، باید واحدهای بیش از ۳ هزار متر ملاک برای سرمایه گذاری قرار گیرد .

 

وی تأکید کرد: با توجه به دستوالعمل وزارت متبوع، تمام درخواست های گلخانه باید در این کمیته مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و براساس مصوبه این کمیته انجام شود و برای تسریع در امر صدور مجوز هم باید به صورت هفتگی جلسات کمیته مربوطه برگزار شود .

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: مجوز گلخانه به واحدها و متقاضیانی داده شود که دارای مقیاس بالا و توجیه اقتصادی دارند و اولویت اول با متقاضیان گلخانه هایی است که آورده اولیه برای سرمایه گذاری دارند تا در ادامه کار دچار مشکل نشوند.

 

وی یادآور شد: تمام سعی و تلاش جهاد کشاورزی، تسهیل و تسریع در امر صدور مجوز برای متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش است .

 

گفتنی است در این جلسه ۲۷ پرونده متقاضی دریافت مجوز گلخانه بررسی شد.

کد خبر 966628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha