۱۹۳ میلیارد تومان طرح در حوزه اشتغال روستایی و عشایری در انتظار تزریق اعتبار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در طرح اشتغال روستایی و عشایری ۱۹۳ میلیارد تومان با ایجاد افزون بر دوهزار فرصت شغلی، طرح داریم که با تزریق منابع مالی جدید می توانیم این طرح ها را اجرایی کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حسن نوری» امروز سه شنبه (11 شهریور) در هشتمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، استان تا کنون ۴۳۲ میلیارد تومان را پرداخت کرده که در این شاخص رتبه برتر کشوری را داریم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: در طرح اشتغال روستایی و عشایری ۱۹۳ میلیارد تومان با ایجاد افزون بر دوهزار فرصت شغلی، طرح داریم که با تزریق منابع مالی جدید می توانیم این طرح ها را اجرایی کنیم.

 

وی با بیان اینکه تا کنون با اجرای طرح ملی اشتغال روستایی و عشایری بیش از ۸ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده، اظهارکرد: به پنج هزار و ۳۱۱ طرح نیز تسهیلات پرداخت شده است.
 

 

نوری، سهم استان در مرحله اول توزیع اعتبارات پیش بینی شده برای پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا را هم ۲۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: تا کنون ۶۷ میلیارد تومان طرح به بانک های استان معرفی و ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که در این شاخص در جایگاه پنجم کشوری قرار داریم.

 

«حسن پارسی پور» رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی هم گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان همواره از نرخ میانگین کشوری بالاتر بوده که در آخرین آمار اعلام شده این نرخ برای کشور ۴۴.۱ و برای استان ۴۸.۲ بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار اعلام شده نرخ بیکاری استان یک و نیم درصد پایین تر از نرخ کشوری است، گفت: مطابق بر اسناد بالادستی، بخش های کشاورزی و خدمات وابسته و صنایع جزو پیشران های اقتصادی استان هستند و در تولید محصولات بخش کشاورزی به دنبال ایجاد و تکمیل زنجیره تولید هستیم.

کد خبر 966664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha