امام حسین(ع) آگاهانه در مسیر حق و حقیقت گام برداشت

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه امام حسین(ع) پیروز حقیقی واقعه عاشورا است،گفت: عشق و محبت به امام حسين(ع) تا ابد در قلب عاشقان و آزادگان دنيا زنده است و اين عشق روز به روز و سال به سال گرم تر و پر شورتر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» امروز(سه شنبه، ۱۱ شهریور) در آیین روز سوم شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و سالروز شهادت امام سجاد(ع) که در محل سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: اتفاقاتی که در روز عاشورا برای اهل بیت(ع) اتفاق افتاد، قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه امام حسین(ع) آگاهانه و به خاطر رضای پروردگار به میدان مبارزه با باطل رفت و در این راه همه چیز خود را تقدیم کرد، افزود: امام حسین(ع) پیروز حقیقی واقعه عاشورا است.

 

وی تصریح کرد: کشته ‌شدگان در راه خدا پیروز هستند و این است که نهضت خونین کربلا را در طول تاریخ ماندگار کرده است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه عشق و محبت به امام حسين(ع) تا ابد در قلب عاشقان و آزادگان دنيا زنده است گفت: اين عشق روز به روز و سال به سال گرم تر و پر شورتر می شود.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر، فلسفه قیام امام حسین(ع) است و همه به انجام این فریضه موظف هستیم، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) مال و فرزندان خود را در راه امر به معروف و نهی از منکر فدا کرد و احیای این فریضه باعث نهادینه شدن آرمان های اسلامی و انقلابی در جامعه می شود.

 

وی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد (ع)، افزود: امام سجاد(ع) به خواست خدا بيمار مصلحتی شد تا مسير امامت و ولايت را ادامه دهد.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) به دليل بيماری نتوانست در قیام عاشورا حضور يابد، اما با وجود چنين شرايطی نيز به دفاع از حقانيت اسلام پرداخت، خاطرنشان کرد: آن امام همام پس از شهادت امام حسين(ع) و با برعهده گرفتن رسالت شيعيان جهان، در رساندن پيام حماسه عاشورا به جهانيان بسيار كوشيد و با خواندن خطبه های مشهور و كوبنده در برابر يزيديان در رسوا ساختن دشمنان و دفاع از خاندان اهل بيت(ع)، نقش بسيار مهمی را ايفا كرد.

 

امام جمعه بندر آستارا گفت: هرچند بعد از واقعه عاشورا برای كاروان امام حسين (ع) مصيبت ‌های زيادی پيش آمد ولی با صبر و شكيبايی وارثان حقيقی همچون امام سجاد(ع)، حضرت زينب(س) و حضرت رقيه(س) پيام اين نهضت به نسل‌ های ديگر منتقل شد.

 

گفتنی است، مداحی و سینه زنی حاضرین پایان بخش این مراسم در بندر مرزی آستارا بود.

کد خبر 966735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha