آغاز بازسازی سه مسجد تخریب شده در «ماراوی» فیلیپن از ماه سپتامبر

دولت فیلیپین قرار است بازسازی سه مسجد در شهر «ماراوی» را از ماه سپتامبر آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «arabnews»،بازسازی 

 

این مساجد در میان دیگر مکان های عبادی هستند که در سال 2017 میلادی و در پی تصرف شهر ماراوی از سوی گروه تروریستی داعش تخریب شدند.

 

«ادواردو دل روساریو»،مدیر سازمان توسعه شهری در گفتگو با عرب نیوز در این باره گفت: کارهای تعمیراتی قبل از پایان ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.

 

وی افزود: بازسازی مسجد «دارالسلام» حدود چهار ماه،بازسازی مسجد « Disomangcop» حدود پنج ماه و بازسازی مسجد سفید حدود شش ماه به طول خواهد انجامید.

 

«دل روساریو» که همچنین رئیس گروه نظارت بر بازسازی در ماراوی است تاکید کرد: کار ساخت این سه مسجد که در آسیب دیده ترین بخش شهر یا منطقه «زیر صفر» قرار دارند حداقل چهار تا شش ماه طول خواهد کشید.

 

بودجه در نظر گرفته شده برای بازسازی مسجد دارالسلام 90 هزار دلار ،بازسازی مسجد « Disomangcop» حدود 270 هزار دلار و بازسازی مسجد سفید حدود 300 هزار دلار است.

 

مدیر بخش توسعه شهری در ماراوی همچنین تصریح کرد که تفاوت در هزینه و مدت زمان تعمیر و بازسازی این مساجد بستگی به بزرگی و مساحت آنها دارد.

 

گزارش ها حاکی از آن است که یک یادداشت تفاهم در روز جمعه برای هموار کردن راه بازسازی این سه مسجد در ماراوی امضا شد.

 

پس از امضای این تفاهم نامه ، «دل روساریو» گفت :این اولین بار است که سازمان توسعه شهری چنین بودجه هنگفتی را برای بازسازی بناهای تخریب شده اختصاص می دهد.

کد خبر 966810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha