وصیت نامه شهدا گنجینه های ارزشمند برای سبک زندگی  جامعه هستند

تولیده با بیان اینکه وصیت نامه های شهدا حاوی مطالبی ارزشمند برای سعادت دنیوی و اخروی اقشار مختلف جامعه به شمار می روند، گفت: حفظ و نشر وصیت نامه شهدا موجب می شود که آیندگان درک صحیحی از دوران ۸ سال دفاع مقدس داشته باشند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، صبح امروز(۱۱ شهریور) در دهمین هفته از طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در منزل شهید والامقام«حیات سروری»، اظهار کرد: وصیت نامه شهدا، مطالبی ارزنده و فراگیر برای همه زمان ها، مکان ها و افراد مختلف جامعه دارد که در بسیاری از امور می تواند راهگشا باشد.

 

«اسدالله تولیده» بر لزوم حفظ یاد  و نام شهدا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: وصیت نامه شهدا، راه و‌ منش شهدای عزیز دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، چراغ راه و زندگی همه اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان امروزی است.

 

وی با بیان اینکه با بیان اینکه در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وصیت نامه شهدای عزیز ۸ سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در ابتدای جلسات مدیران و‌ مسولان استان قرائت می شود، ابراز کرد: قرائت وصیت نامه شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در ابتدای جلسات، تذکری برای مدیران و‌ مسولان است که شهدا حاضر و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام یادآور شد: ما باید نیت خود را خالصانه کنیم، وصیت نامه شهدا را با دقت نظر مطالعه کنیم و نکات ارزشمند و مطالب برجسته وصیت نامه شهدا را برجسته کرده و در زندگی روزمره خود مورد استفاده قرار دهیم و بر مسیر و مدار شهدا گام برداریم.

 

تولیده با اشاره به اینکه دیدار با خانواده های معزز شهدا افتخاری بزرگ است، یادآور شد: دیدار و گفت و گو با خانواده های شهدا با عنوان نماد و الگوی ایثار و مقاومت موجی تقویت روحیه در امر خدمت می شود و باید واقعا قدر شهدا و خانواده های معزز شهدا را بدانیم که  امروز هر چه داریم به برکت جانفشانی شهدای عزیز است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه آسایش و امنیت امروز به برکت خون پاک و مطهر شهیدان است، خاطرنشان کرد: آئین معنوی سه شنبه های تکریم  نقش مهمی در راستای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و آشنایی نسل جوان امروز ما با شهدا و شیوه و منش زندگی  آنان دارد.

 


گفتنی است، شهید والامقام «حیات سروری» از شهدای گرانقدر دانش آموز که در تاریخ ۱۲ اسفند سال ۶۴ در عملیات والفجر ۹ در سلیمانیه عراق به فیض والای شهادت نایل آمده است.

 

 دهمین هفته از طرح ملی سه شنبه های تکریم  به منظور پاسداشت مقام والای شهدا و ایثارگران، جانبازان و آزادگان دوران ۸ سال دفاع مقدس و خانواده های معظم ایشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اسدالله تولیده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، حجت الاسلام  علی چراغی پور، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با خانواده معظم شهید گرانقدر «حیات سروری» دیدار و از ایستادگی و ایثار آنان تجلیل کردند.

 

کد خبر 966850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha