اشتغالزایی بنیاد برکت برای کولبران

مدنی از اجرای سه طرح اشتغال محور جدید در بنیاد برکت خبر داد و گفت: این سه طرح درحوزه اشتغالزایی برای کولبران، تولید پوشاک و حمایت از طرح‌های آبزیان و تولید پروتئین در کشور است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «امیر حسین مدنی» در نشست خبری که امروز در نمایشگاه های دایمی بنیاد برکت برگزار شد گفت: با انجام مطالعات از چهارسال قبل در حوزه  اشتغال طرح خرد و خانگی با نام آسمان، سحا و آفتاب را در روستاها اجرا کردیم.

 

مدیر عامل بنیاد برکت افزود: سال ۱۳۹۷  تعداد ۱۰ هزار طرح  اجرا شد و سال گذشته ۴۰ هزار طرح داشتیم.   با توجه به تورم اهداف را برای امسال دوبرابر کردیم تا ۶۰ هزار طرح اجرا شود. امسال هم ۱۶ هزار طرح را از ۶۰ هزار طرح پیش بینی شده محقق  کرده ایم.

وی ادامه داد: برای نمونه در این طرح ها، سال گذشته ۱۶ هزار تن تولید گوشت قرمز داشتیم. همین طرح موجب کاهش ۱۰ درصدی واردات گوشت به کشور شد.

 

مدنی با بیان اینکه امسال سه طرح را در حوزه اشتغالزایی اجرا خواهیم کرد گفت: تولید پوشاک، اشتغال کولبران و حمایت از طرح‌های آبزیان و تولید پروتئین در کشور از طرح های  ما است.

 

وی با بیان اینکه بنیاد برکت به حوزه اشتغالزایی برای کولبران وارد شده است گفت: این  مردم در شرایط جغرافیایی قرار گرفتند که امرار معاش را از راه کولبری می دانند و فقط قصدشان معیشتی است نه ضربه کردن به اقتصاد. آن ها با درآمد کم این کار را می کنند. این طرح اشتغالزایی را برای سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه ایجاد کرده ایم که استقبال زیادی از آن شده است.

 

مدیر عامل بنیاد برکت خاطر نشان کرد: اجرای این طرح تعداد ۱۰ هزار کولبر را پوشش داده و آنها صاحب شغل و درآمد می‌شوند.

 

وی با اشاره به حمایت از ایده ها در حوزه پوشاک گفت:در سال جاری قصد داریم۵تعداد 5 میلیون پوشاک تولید کنیم که در این خصوص از طرح‌ها و ایده‌های مردم نیز حمایت می شود.

 

 

 

کد خبر 966855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha