راه شهدا نشات گرفته از مکتب حسینی است/ طرح سه شنبه های تکریم تداوم دارد

دهمین هفته طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و جمعی دیگر از مسئولان اجرایی و فرهنگی استان در منزل شهید« حیات سروری» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(۱۱ شهریور) در دیدار با خانواده شهید «حیات سروری» در قالب اجرای دهمین هفته از طرح ملی سه شنبه های تکریم، اظهار کرد: شهدا الگو و اسوه برای همه اقشار جامعه به ویژه نسل جوان هستند.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور»  با بیان اینکه تجلیل از مقام شامخ شهدا، تکریم و تجلیل از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران یک وظیفه است، تصریح کرد:  امنیت و آرامش امروز ما در جامعه مرهون جانفشانی  شهدا، صبر و استقامت خانواده های معزز شهدا است.


وی با بیان اینکه شهدا با تاسي از مکتب امام حسین (ع) راه خود را انتخاب کردند، گفت: جوانان و نوجوانان جامعه امروز ما  نیازمند آشنایی با سیره و منش شهدا هستند و وظیفه ما انتقال راه و روش شهدا و  ترویج فرهنگ الهی ایثار و شهادت است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام افزود: یکی از برنامه های اصلی و اولویت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که در این راستای نیز برنامه های متنوعی در طول سال برگزار می شود.

 

چراغی پور یادآور شد: در سال جاری با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا برنامه های متنوعی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در راستای معرفی شهدا و بارگذاری وصیت نامه شهدا با تلاش و همت اعضای کانون های مساجد در نقاط مختلف استان  اجرا شده است.

 

وی با بیان اینکه طرح ملی سه شنبه های تکریم به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سراسر کانون های فرهنگی و هنری مساجد با محوریت دیدار و تکریم خانواده های معظم شهدا برگزار می شود، تصریح کرد:این طرح  به عنوان رویدادی محله محور با استفاده از ظرفیت خودجوش و با محوریت امام جماعت مسجد در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه تا کنون ۱۰ هفته از این طرح ملی در استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان از خانواده های معظم شهدا، چهره های ماندگار، نخبگان و فعالان عرصه های  مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی محلات و مناطق مختلف روستایی و شهری تجلیل می شود که نقش مهمی در راستای الگو سازی برای نسل جوان خواهد داشت.

 

 

کد خبر 966873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha